نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا از تلاش‌ها برای ترور خود در روز انتخابات پارلمانی این کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰ 09 December 2020

به گزارش تابناک سمنان به نقل از خبرگزاری نووستی، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا از طرح ترور نافرجام خود در روز انتخابات پارلمانی این کشور (دو روز پیش) خبر داد.

رئیس جمهور ونزوئلا فاش کرد که آمادگی‌هایی برای ترور وی در روز انتخابات پارلمانی که این کشور در تاریخ ششم دسامبر (دو روز پیش) در حال برگزاری آن بود، جریان داشته است.

مادورو در نشستی مطبوعاتی که در توییتر آن را پخش کرد، گفت: من مرکز رأی گیری را که قرار بود در آنجا حاضر شوم، تغییر دادم؛ چرا که اطلاعات مرتبط با ترور من از یک منبع موثق در دستگاه اطلاعاتی کلمبیا آمده بود.

او همچنین رئیس جمهور کلمبیا را متهم کرد که در پشت این طرح ترور دست داشته است.

مادورو در ادامه افزود: از مقر رسمی رئیس جمهوری در کاخ نارینو، «ایوان دوکه» رئیس جمهور کلمبیا در طرح ترور من در روز انتخابات مشارکت داشت. این مطلبی درست است و اقدامات پیشگیرانه مناسب اتخاذ شد.

گفتنی است در انتخابات پارلمانی که دو روز در ونزوئلا برگزار شد، حزب نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور در انتخابات پارلمانی پیروز شد.

مقامات انتخاباتی ونزوئلا روز دوشنبه اعلام کردند ۶۷.۶ درصد از پنج میلیون و ۲۰۰ هزار رای در انتخابات پارلمانی کشور متعلق به نامزد‌های حامی مادوروست.

این در حالی است که دولت ترامپ سعی کرده بود تا با غیر قانونی خواندن انتخابات ونزوئلا مردم این کشور را از حضور در پای صندوق رای منصرف کند.

دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، مدعی شد انتخابات پارلمانی ونزوئلا متقلبانه است و از شهروندان این کشور خواسته است آن را نپذیرند.

اوبرایان، مشاور امنیت ملی آمریکا هم با اقدامی تحریک برانگیز از انجام تعهدات خود برای حمایت از خوان گوایدو، که پس از غیر‌قانونی خواندن پیروزی مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ ونزوئلا، خود را رئیس جمهور موقت خواند، خبر داد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار