نویسنده این کتاب عنوان کرد: در فصل سوم تاریخ مطبوعات استان از سال ۱۳۲۴ تا ۱۳۹۷ در ادوار سه گانه قاجار، پهلوی و انقلاب اسلامی بررسی شده است.
کد خبر: ۹۲۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸ 08 December 2020
به گزارش فارس نویسنده کتاب تاریخ مطبوعات همدان  اظهار کرد: این کتاب که به تاریخ مطبوعات استان از سال ۱۳۲۴ تا ۱۳۹۷ پرداخته در تیراژ یک هزار و ۱۰۰ نسخه به چاپ رسیده است.

مجید فروتن بیان کرد: این کتاب در سه فصل و ۲۵۶ صفحه به تاریخچه چاپ و معرفی مطبوعات استان پرداخته و در قالب دانشنامه استان همدان توسط حوزه هنری به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه فصل اول کتاب «تاریخ مطبوعات استان همدان» به پیشینه مطبوعات کشور و استان و نیز نقش نشریات محلی در توسعه جامعه اختصاص دارد گفت: در فصل دوم تاریخ چاپ در همدان به عنوان زمینه‌ساز گسترش نشریات بیان شده است.

نویسنده این کتاب عنوان کرد: در فصل سوم تاریخ مطبوعات استان از سال ۱۳۲۴ تا ۱۳۹۷ در ادوار سه گانه قاجار، پهلوی و انقلاب اسلامی بررسی شده است.

وی تصریح کرد: هدف از انتشار این کتاب، گردآوری و تحلیل داده‌های تاریخ مطبوعات همدان است تا آیندگان با دسترسی آسان به این منابع و نوشته‌ها بتوانند پایه‌های تحقیقی و تحلیلی فرهنگ و تاریخ این دیار را بشناسند که سعی شده با استفاده از اسناد، تاریخ اخذ مجوز و انتشار نشریات ذکر شود.

مجید فروتن دارای مدرک کارشناسی ارشد تاریخ است و تاکنون کتاب‌های «فردا بارانی است»، «راهنما و اسناد مطبوعات استان همدان»، «اوضاع سیاسی و اجتماعی همدان در جنگ جهانگیر اول»، «مشروطه در همدان»، «همدان در عصر صفویه» و «شعر دیروز همدان» از وی به چاپ رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار