استاندار مازندران مطرح کرد
استاندار مازندران گفت: توسعه کشت گلخانه ای جزو اولویت های مناطق غربی مازندران است.
کد خبر: ۹۲۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷ 06 December 2020

احمد حسین زادگان در جلسه شورای ادارای مازندران در نوشهر از همه دست اندرکاران و مجریان طرح هوشمند محدودیت‌های کرونایی در سراسر استان قدردانی کرد و افزود: از مردم مازندران علیرغم همه مشکلات به خاطر همراهی و همکاری با مجریان طرح و رعایت پروتکل ها و دستورالعمل ها در این ایام تشکر می کنم؛خوشبختانه استان وضعیت مناسبی دارد و از مردم انتظار داریم به شکل سختگیرانه تری اجرای طرح را استمرار ببخشند تا شاهد نتایجی بیش از پیش مطلوب باشیم.

وی با بیان این که شواهد و تحقیقات نشان می دهد که از سال ۹۰ به بعد، توسعه در مازندران متوازن نبوده و در کشور نیز این شرایط به نحوی همینطور بوده است، اظهارکرد: در مازندران برخی شهرها از توسعه بیشتر و برخی شهرها به دلیل کسری اعتبارات و یا عدم توانایی مدیریت های وقت از جذب اعتبارات کمتر برخوردار بوده‌اند که در هر دو صورت حاصلی جز این که برخی شهرستان‌ها کمتر توسعه‌یافته اند، نداشته است.

استاندار مازندران با اشاره به این که بخشی از مشکلات موجود در حوزه عمرانی و اقتصادی با تذکر، پیگیری و تلاش بیشتر حل می‌شود، بیان کرد: توسعه استان در همه نقاط و بخش ها نیازمند مجاهدت، اتفاق نظر و هم افزایی است و در سایه همکاری بین دولت و قوای مختلف به ویژه نمایندگان مجلس حل می شود.

حسین زادگان به پیگیری برخی از این مشکلات در غرب استان در سایه تعامل و هم افزایی به ویژه مجتمع‌های فرهنگی و رفع مشکلات آن ها اشاره و تصریح کرد: در مجموع 30 مصوبه اجرایی و عملیاتی وجود دارد که قرار شد پس از اینکه فرصت قانونی و معقول به دستگاه ها داده شد، جلسه ای با حضور فرمانداران و مدیران برای پیگیری این مصوبات تشکیل شود تا به فراموشی سپرده نشود.

وی رهایی از برخی از محدودیت های زیست محیطی برای توسعه و اشتغال در استان را نیازمند بازنگری در قوانین و همراهی نمایندگان در این راستا دانست و گفت: برای تحقق این مهم در صورتی که نمایندگان مجلس طرحی را در قالب لکه ای از نقاط مختلف استان مازندران در مجلس به تصویب برسانند برای همیشه دغدغه زیست محیطی استان برای اجرای برخی طرح های عمرانی و اقتصادی حل خواهد شد و طرح ها و واحدهای تولیدی باید به شکل لکه ای در قالب طرح جامع دیده شود که محدودیت های زیست محیطی مانع اجرای این طرح ها برای سرمایه گذاران نشود.

استاندار مازندران با بیان این که مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در غرب مازندران یک اولویت است، افزود: نباید جذابیت این خطه به خاطر دست اندازی در مواهب طبیعی و دیگر چشم اندازی های گردشگری به مخاطره بیفتد.

حسین زادگان بازنگری در اجرای طرح های هادی در نقاط روستایی را راهی دیگر برای برون رفت از معضل ساخت و سازهای غیر مجاز پیشنهاد کرد و ادامه داد: این مسائل مهم باید در اسرع وقت در نشست شورای برنامه ریزی استان مطرح و ساز و کارهای قانونی برای آن اتخاذ شود.

استاندار مازندران توسعه کشت گلخانه ای را جزو اولویت های مناطق غربی استان دانست و گفت: از آنجایی بیشترین منابع آبی به خاطر رودخانه های متعدد و بارش باران در غرب مازندران وجود دارد، بنابراین این خطه مستعد برای تولید محصولات گلخانه ای است و دولت هم در این زمینه با پرداخت تسهیلات از فعالان این بخش حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به انتخاب استان مازندران به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اکو در سال ۲۰۲۲ گفت که این رویکرد اتفاق مهمی برای استان است و نباید تصور کرد که این طرح فقط شامل محدوده و یا مرکز استان می شود در حالی که این مهم به تمامی گستره استان مازندران بر می گردد و انشاالله پس از برچیده شدن کرونا شاهد برگزاری این رویداد در تمامی شهرستانهای استان باشیم و همه باید برای معرفی مازندران به میدان بیایند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار