کرونا بگیرند بازی لغو می‌شود
کوچک‌ترین آلودگی بین اعضای هیئت اعزامی به قطر (بازیکنان، کادر، مدیریت و همراهان) باعث قرنطینه ۱۴ روزه تمام اعضای کاروان در بدو ورود به قطر خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۹۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱ 27 November 2020

به گزارش تابناک سمنان  کره جنوبی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا (منطقه شرق) چهار نماینده دارد. اف‌سی سئول، جونبوک موتورز، اولسان هیوندای و سووان سامسونگ که در رقابت غول‌های شرقی جزو شانس‌های برتر برای صعود از گروه هستند.در بازی‌های سه‌شنبه و چهارشنبه، سه تیم کره‌ای مقابل رقبا به برتری رسیدند که اف‌سی سئول ۵ بر صفر چیانگرا یونایتد تایلند را شکست داد، اولسان هیوندای ۲ بر یک از سد پرث گلوری استرالیا گذشت و جونبوک موتورز یک بر صفر اف‌سی سیدنی استرالیا را از پیش‌رو برداشت.

 

 تیم‌های کره‌ای‌ها نشان داده‌اند توانایی صعود به فینال و تقابل با پرسپولیس را دارند، اما شرایط یکی از آنها متفاوت است. اولسان هیوندای که دروازه‌بان ملی پوش خود را به دلیل ابتلا به کرونا در اردوی تیم ملی کره جنوبی در اتریش در اختیار ندارد. سه بازیکن ملی پوش دیگر این تیم هم با وجود منفی بودن تست کرونا، به دلیل حضور در اردوی تیم ملی کره جنوبی و مجاورت با بازیکنان مبتلا به کرونا در اتریش، از زمان حضور در قطر به قرنطینه ۱۴ روزه که می‌تواند زمان مخفی ویروس باشد، منتقل شده‌اند. این سه بازیکن در اتاق‌های شخصی خود در هتل هستند و علاوه بر منع حضور در تمرینات، حق خروج از اتاق را هم ندارند.


در صورت صعود اولسان از گروه، این سه بازیکن می‌توانند از دوم دسامبر به قرنطینه خود پایان دهند و در تمرینات این تیم شرکت کنند. دروازه‌بان ملی‌پوش اولسان هم که در اتریش قرنطینه شده، در صورت پایان بیماری‌اش، اگر قصد ملحق شدن به تیمش را داشته باشد، طبق قوانین اتریش و قطر اجازه سفر پیدا خواهد کرد.

 تیم‌های شرقی اکنون در قرنطینه و حباب ایمنی، مسابقات خود را در لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌کنند و ریسک ابتلای آنها به ویروس کرونا بسیار پایین است. یکی از ۱۵ تیم حاضر در مسابقات باید ۱۹ دسامبر (۲۹ آذر) در استادیوم الجنوب با پرسپولیس دیدار فینال را برگزار کند، اما پرسپولیسی‌ها باید احتیاط خود را بیشتر کنند.

در حالی که پرسپولیس باید ۲۹ آذر دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا را برگزار کند و دو هفته دیگر نیز راهی قطر شود، اما اکنون مشغول بازی در لیگ برتر است. مسابقات لیگ ایران نیز در شهرهای مختلف و نه به صورت قرنطینه‌ای و متمرکز (همچون چین)، برگزار می‌شود که تیم‌ها مجبور به سفر پر ریسک به شهرهای مختلف هستند. با شرایط فعلی، اگر بازی‌های پرسپولیس در لیگ داخلی ادامه داشته باشد، بهتر است احتیاط در این تیم بالاتر برود تا ریسک ابتلا به کرونا کمتر شود و حتی درخواست تعویق دیدارش در هفته منتهی سفر به قطر را بدهد.

 پرسپولیس ۱۰ آذرماه در تهران با شهر خودرو دیدار خواهد کرد و پس از این مسابقه نباید در لیگ مسابقه‌ای برگزار کند، زیرا کوچک‌ترین آلودگی بین اعضای هیئت اعزامی به قطر (بازیکنان، کادر، مدیریت و همراهان) باعث قرنطینه ۱۴ روزه تمام اعضای کاروان در بدو ورود به قطر خواهد شد، همچون بازیکنان ملی‌پوش اولسان هیوندای کره جنوبی که به دلیل مجاورت با بازیکنان کرونایی تیم ملی در اردوی اتریش، با این مسئله مواجه شدند.

 

 با توجه به پایان قرارداد AFC با شرکت تبلیغاتی فعلی در پایان سال ۲۰۲۰، در صورت ابتلای پرسپولیسی‌ها به کرونا، امکان تغییر زمان فینال نیز وجود ندارد و این مسئله کار را سخت‌تر خواهد کرد. پرسپولیسی‌ها که نسبت به دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا (منطقه غرب) چهار بازیکن کلیدی خود را برای فینال از دست داده‌اند، در مسئله کرونا باید احتیاط کنند تا به قیمت از دست رفتن فینال و اولین قهرمانی یک نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا تمام نشود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار