پیگیری تابناک جواب داد ؛
تیرماه سال جاری ، این رسانه با انتشار گزارشی در خصوص "بوق ممتد در روستای حسن گاوداری یک ماهه شد / مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد/مسئولان جوابی قانع کننده ندارند" شرکت مخابرات با ورود به این موضوع، پس ماه ها قطعی تلفن ثابت در این روستا با تامین کابل مورد نیاز با اعنباری بالغ بر 13 میلیارد ریال را مرتفع گردید.
کد خبر: ۹۱۹۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹ 24 November 2020

تیرماه سال جاری این رسانه با انتشار گزارشی در خصوص "بوق ممتد در روستای حسن گاوداری یک ماهه شد / مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد/مسئولان جوابی قانع کننده ندارند" شرکت مخابرات با ورود به این موضوع، پس ماه ها قطعی تلفن ثابت در این روستا با تامین کابل مورد نیاز با اعنباری بالغ بر 13 میلیارد ریال را مرتفع گردید.

تابناک ایلام :: شهرستان سیروان از توابع استان ایلام دارای 60 روستا می باشد که در گذشته با مشکلات فراوانی در زمینه های مخابراتی مواجه بود که خوشبختانه با کار جهادی ، مشکلات تلفن ثابت برخی از روستاهای این دیار برطرف شده است و هم اکنون دانش آموزان این روستاها می توانند از طریق اینترنت خانگی به برنامه شاد متصل شوند.

چند ماه پیش دانش آموزان ساکن روستای حسن گاوداری از توابع شهرستان سیروان برای ارتباط برنامه شاد به ناچار به کوه های اطراف روستا مراجعه و در کلاسهای مجازی با هزاران مشکل شرکت می کردند و همین امر باعث شده بود که اشک دانش آموزان این روستا درآورده شود و امروز این مهم با تلاش مخابرات سیروان ، رویای چندین ساله اهالی این منطقه به حقیقت پیوست .

نداشتن اینترنت همراه اول و کیفیت بسیار پائین مودم های خانگی بدلیل نداشتن فیبر نوری در این روزهای بد کرونایی چالش بزرگی برای دانش آموزان این روستا شده بود که با زمینی نمودن کابل های مخابراتی و نصب فیبر نوری، خوشبختانه اینترنت خانگی آنان برقرار شده است.

در طول هفت ماهه گذشته چندین بار کابل سیم های مخابراتی این روستا که از طریق هوایی وصل شده بود توسط سارقین به سرقت رفت و مشکلات مردمان این روستا و همچنین دانش آموزان روز به روز بیشتر می شد که با مساعدت مدیرکل مخابرات استان و تلاش های شبانه روزی مدیر شهرستان ، مشکلات این روستا برطرف شد.

 

رئیس مخابرات شهرستان سیروان  دز گفتگو با خبرنگار ما از حفاری بیش از 2 کیلومتر از ابتدای روستای سرابکلان تا حسن گاوداری خبر داد و گفت: بیش از دو کیلومتر کابل مسی و همزمان فیبر نوری در مسیر کاملا سنگی در این روستا انجام و ارتباط تلفن ثابت روستای حسن گاوداری برقرار گردیده و بستر فیبر نوری برای سایر اپراتور ها در این روستا فراهم شده است.

روح اله عزیز زاده با اشاره به اینکه از این به بعد مشترکین این روستا می توانند از اینترنت خانگی و فضای مجازی به بهترین نحو استفاده کنند،افزود: مخابرات این شهرستان برای رفع مشکلات مخابراتی روستاهای این شهرستان برنامه های مدونی طراحی و در دست اقدام دارد که در صورت اجرا به یقین مشکلات مردمان این خطه از حیث مخابراتی برطرف می شود.

رئیس اداره مخابرات شهرستان سیروان با اشاره به اینکه ارتباط تلفن ثابت روستای حسن گاوداری پس از ماه ها قطعی، وصل گردید و ازاین پس مشترکین این روستا می توانند از اینترنت پرسرعت خانگی استفاده کنند،خاطرنشان کرد: ارتباط این روستا قبلا از طریق کابل هوایی بوده است که به کابل خاکی برگردانده شد و برای اجرای این موضوع بالغ بر13 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اظهار داشت: شهرستان سیروان در حال حاضر دارای سه هزار مشترک تلفن ثابت، 12 سایت تلفن همراه که هر 12 سایت دارای اینترنت2Gو سه سایت آن دارای پوشش 3G و 4 Gوlt می باشند که مشترکین همراه از آنها استفاده می کنند.

رئیس مخابرات شهرستان سیروان تصریح کرد: سایر اپراتورها چندین سایت در شهرستان نصب کردند که شامل دو سایت ایرانسل و چند سایت های وب که چند سایت های وب راه اندازی شده و چند سایت دیگر در آینده زیر پوشش 3Gو 4Gخواهد رفت و تلاش می شود با کمک مدیرکل مخابرات استان در سالهای آینده سایر سایتها را تجهیز و راه اندازی کنیم.

عزیززاده افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به 19 کیلومتر فیبر زمینی از مخابرات لومار تا روستای سرابکلان انجام شده و سه کیلومتر در حوزه کارزان، خاکی کردن کابل مسی و فیبر نوری مسیر روستای اسلامیه به طول ۱۵۰۰متر، خاکی کردن کابل مسی و فیبر نوری مسیر سرابکلان و حسن گاوداری به طول ۲۲۰۰ متر از اقدامات شاخص این اداره بوده است.

وی ادامه داد: همچنین سه کافو نوری در روستاهای چشمه خزانه و سراب کارزان و علی آباد سفلی نصب و راه اندازی شده که در آینده نزدیک تلفن ثابت و اینترنت خانگی نیز راه اندازی می شود.

وی از نصب و راه اندازی شش کافو نوری در شهر لومار طی ماه های آینده خبر داد و گفت: سیروان یکی از شهرستانهای تازه تاسیس استان ایلام و از لحاظ زیرساختها نسبت به سایر شهرستانهای استان از امکانات کمتری برخوردار است و رسیدن آن به نقطه مطلوب نیازمند تامین اعتبار ویژه است./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار