دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در یادداشتی به تلاش باراک اوباما برای به انحراف کشاندن حافظه تاریخی ایرانیان و مخفی کردن جنایت امریکا در همراهی با صدام در بمباران شیمیایی سردشت، پاسخ داد.
کد خبر: ۹۱۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۷ 24 November 2020
دکتر محسن رضایی، در یادداشتی به تلاش باراک اوباما برای به انحراف کشاندن حافظه تاریخی ایرانیان و مخفی کردن جنایت امریکا در همراهی با صدام در بمباران شیمیایی سردشت، واکنش نشان داد. 

به گزارش تابناک همدان، متن یادداشت به این شرح است:

با انتشار کتاب خاطرات آقای اوباما، رییس جمهور سابق امریکا، شاهد تلاش او برای برائت جستن از جنایات صدام و رژیم بعثی عراق هستیم. اوباما برای پنهان کردن مُشت چُدنی زیر دستکش مخملی، تا آنجا پیش رفته که تلاش کرده نقش غربی‌ها و بویژه آمریکا را در حمایت از بمباران شیمیایی سردشت دستخوش تحریف کند.

هفتم تیرماه ۱۳۶۶، در حالی که من و برادران رزمنده ایرانی، درگیر جنگ با صدام بودیم، جنگنده‌های رژیم بعث عراق در جنایتی آشکار، شهر سردشت را با هفت بمب شیمیایی هدف قرار دادند، جنایتی که امروز باراک اوباما در راستای تطهیر چهره بین‌المللی آمریکا، منکر آن می‌شود.

حافظه باراک اوباما شاید به هر دلیل آسیب دیده باشد، اما اینجا در سردشت، زرده، حلبچه، طلائیه و... هیچکس جنایت رژیم بعث عراق را که با چراغ سبز آمریکا و انگلیس صورت گرفت فراموش نکرده است.
حتی آن دسته معدود از پیرمرد‌های سردشت که به علت بیماری، جزئیات سریال تلویزیونی که دیشب از تلویزیون دیده اند را فراموش کرده باشند، اما همان‌ها هم نام و هویت کردی و ایرانی و اسلامی خود را به یاد دارند و مثل بقیه مردم سردشت اند؛ دستکش مخملی امریکا را باور ندارند و داغ «بمباران شیمیایی سردشت» را در سینه دارند؛ خاطرات تلخ و شیرین مشترک ما، بخش جدایی ناپذیر تاریخ و هویت ماست.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار