سردار علیرضا مرزبانی:
فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: و با بیداری مرزبانی هیچگونه تهدیدی مرز‌های ما را به خطر نمی‌اندازد و در داخل کشور نیز به همت نیروی‌های مسلح و دستگاه‌های امنیتی اقتدار ایران اسلامی در اوج قرار دارد.
کد خبر: ۹۱۸۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸ 23 November 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان، سردار علیرضا مرزبانی فرمانده مرزبانی استان کردستان در نشست با خبرنگار تابناک بیان کرد: وظیفه مرزبانی حفاظت از مرز‌های کشور می‌باشد، در قانون جمهوری اسلامی وظیفه حفاظت و امنیت مرز‌های کشور به عهده مرزبانی می‌باشد.
سردار علیرضا مرزبانی افزود: مرزبانی ماموریت‌های زیادی از جمله، استیفای حقوق مرز‌ها، اجرای قوانین و مقرراتی که حاکم بر مرز می‌باشد، مقابله با هرگونه تهدیدی که در مرز اتفاق می‌افتد، مقابله با قاچاق و... دارد.
فرمانده مرزبانی کردستان عنوان کرد: در استان‌هایی که بازارچه مرزی وجود داشته باشد وظیفه مرزبانی نظارت بر انجام اقداماتی که در این پایانه‌ها و بازارچه صورت میگیرد، می‌باشد.
سردار مرزبانی در خصوص حساسیت کردستان با وجود مرزهایش با کشور عراق خاطر نشان کرد: کردستان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا به کنون با وجود حساسیت و داشتن ۲۲۷ کیلومتر مرز با اقلیم کردستان عراق، و شرایط موجود بر اقلیم و وجود استکبار جهانی در اقلیم کردستان و همچنین تهدیدات امنیتی در مرز‌ها؛ این‌ها همه باهم حساسیت مرز استان کردستان را دوچندان کرده است.
فرمانده مرزبانی کردستان در زمینه مقابله جدی با قاچاق کالا افزود: قاچاق کالا در استان کردستان به عنوان ماموریت مرزبانی وجود دارد که می‌توان مقابله با قاچاق کالا را به مامورییت‌های مهم مرزبانی اضافه کرد.
سردار علیرضا مرزبانی در خصوص کولبران نیز گفت: بار‌ها و بار‌ها گفته شده است که واژه کولبر هیچگونه وجاحت قانونی ندارد، البته درست است شاید از منظر مرزنشینان و مردم بستری برای امرار معاش باشد، از لحاظ قانون هرکس که بخواهد بدون در نظر گرفتن مقررات مرز ورود و یا خارج شود از مرز از نظر قانون گذار مجرم محسوب می‌شود و مجازاتی برای این امر تعیین شده است. همچنین هر کالا و اقلامی که از لحاظ قانون ممنوع الورودبه داخل کشور باشد ممنونع است و کالایی که بدون عوارض گمرکی به داخل کشور وارد شود طبق گفته قانون گذار جرم و غیر قانونی می‌باشد.
سردار مرزبانی اضافه کرد: ما کسی که با این تعاریف اقدامی انجام دهد را مجرم می‌نامیم و طبق قانون اجازه برخورد با آن را داریم، اما از منظری معتقدیم که مرز نشین باید از منافع مرز برخوردار باشد و معیشتش از ظرفیت‌های موجود در مرز تامین می‌شود و وجود بازارچه‌های مرزی را یک فرصت میدانیم برای مرز نشین که از مزایای این مرز‌ها استفاده‌ی لازم را داشته باشد.
فرمانده مرزبانی کردستان بیان کرد: در قانون نامی از کولبر نیامده است و ما طبق قانون عمل میکنیم، البته در مامورییت‌های مهم مرزبانی که حمایت از حقوق مرز نشین است؛ تلاش ما این است که مرزنشین ما که طبق اعتقاد ما مرزدار اصلی اند و باید از محاسن مرز بهره‌مند شود و این وظیفه دولتمردان است که برای این مرزنشینان مشکلات را برطرف کنند.
سردار علیرضا مرزبانی در پایان سخنان خود اظهار داشت: تمام نیرو‌های مسلح که مرزبانی نیز بخشی از این نیرو‌ها می‌باشد، همه با هم فرمانبردار ولایت اند، امروز مظهر اقتدار کشور ما نیرو‌های مسلح اند، و  از آغاز این چهل سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، توانایی و ولایت مداری خودشان را ثابت کرده اند و امروزه در اوج اقتدار و آمادگی کامل نه تنها در کردستان بلکه در سرتاسر ایران اسلامی را دارند و با بیداری مرزبانی هیچگونه تهدیدی مرز‌های ما را به خطر نمی‌اندازد و در داخل کشور نیز به همت نیروی‌های مسلح و دستگاه‌های امنیتی اقتدار ایران اسلامی در اوج قرار دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار