استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد باید سمن‌های ورزشی استان را به منظور رفع محرومیت‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی را راه‌اندازی و تقویت کنند.
کد خبر: ۹۱۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ 17 November 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهار داشت: استان ایلام در راستای کمک‌رسانی و ساماندهی امور جوانان مناطق حاشیه‌نشین بسیار موفق عمل کرد و کمک‌های بسیار بالایی از طریق مجموعه استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی به این مناطق شده است.

وی تاکید کرد: انجمن خیرین شهرستان‌های سیروان، بدره و ایوان در موضوع کرونا بسیار خوب عمل کردند و کمک بسیار خوبی در این راستا از سوی خیرین به افراد آسیب‌دیده از کرونا در هر منطقه اختصاص یافت که لازم است این خیرین در راستای ساماندهی امور جوانان و کمک به سمن‌های ورزشی نیز اقدام کنند.

استاندار ایلام یادآور شد: انجمن خیریه در هر شهرستان باید متشکل از افرادی که دارای روحیه اجتماعی فعال و خوش‌بیان و دارای پایگاه اجتماعی گسترده در استان باشد.

سلیمانی‌دشتکی افزود: با رایزنی‌های فراوان برای تجهیز بیمارستان‌های استان برخی مسایل و مشکلاتی که در بحث اکسیژن‌ساز بود حل و فصل شد.

وی افزود: همچنین با تهیه و نصب چهار دستگاه اکسیژن‌ساز و توافق حاصله از طریق استان خوزستان موضوع ذخیره اکسیژن نیز تامین شد.

وی با اشاره به اینکه در آغاز ۲۰۰ سیلندر اکسیژن در استان بیشتر موجود نبود، یادآور شد: در ادامه ۳۰۰ سیلندر دیگر خریداری شد و خرید ۲۰۰ دستگاه دیگر نیز انجام شده و در حال ارسال به استان است.

استاندار ایلام اظهار داشت: همچنین تعدادی ونتیلاتور از وزارت نفت و تعدادی بای‌پپ از وزارت بهداشت برای استان ارسال شده است.

سلیمانی‌دشتکی افزود: روز گذشته در دیدار با معاون درمان وزیر بهداشت و رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور قول مساعد داده شد که هم سیلندر و هم دستگاه اکسیژن‌ساز به ایلام ارسال شود.

وی یادآور شد: با توجه به افزایش مبتلایان کرونا با همکاری سپاه ۲ نقاهتگاه استاندارد را مجهز کرده‌ایم که به گفته معاون وزیر بهداشت در کشور بی‌نظیر هستند.

وی ضمن قدردانی از مدیرکل ورزش و جوانان استان به دلیل اهتمام برای مقابله با کرونا در استان افزود: اداره ورزش و جوانان استان ۲ سالن ورزشی خود را تا قطع زنجیره کرونا به ستاد کرونا اختصاص داده است.

فاز نخست پاتوق فرهنگی مهارتی جوانان استان اجرا شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: مرحله نخست طرح پاتوق فرهنگی مهارتی جوانان از طریق ستاد امور جوانان استان به وزارت ورزش و جوانان ارایه شد که پس از بررسی مورد تصویب قرار گرفت و اعتبار لازم نیز برای اجرای این طرح بصورت پایلوت در استان تخصیص یافت.

مظفر علیشائی افزود: مرحله نخست پاتوق‌های فرهنگی مهارتی جوانان در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت و همچنین فراگیری حداقل یک مهارت شغلی برای جوانان مناطق کم‌برخوردار و محروم استان که امکان بهره‌گیری آنان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای میسر نبود، اجرا شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام تاکید کرد: طرح پاتوق فرهنگی مهارتی جوانان که ابتدا در ایلام بصورت پایلوت و با وجود محدودیت‌های موجود به دلیل کرونا اجرا شد امکان تعمیم به سایر استان‌های کشور را دارد.

علیشائی افزود: جلسه نیازسنجی تخصصی طرح پاتوق فرهنگی مهارتی جوانان با حضور فرمانداران ‌شهرستان‌های بدره، سیروان، چرداول، ملکشاهی و آبدانان که جزو شهرستان‌های هدف این طرح بودند تشکیل شد که در این جلسه در خصوص نیازسنجی مهارتی لازم جوانان هر منطقه تصمیم گیری شد.

وی افزود: شش مصوبه جلسه گذشته ستاد امور جوانان با اهتمام استاندار ایلام و مدیریت دستگاه‌های اجرایی که در راستای ازدواج آسان و با محوریت هفته ازدواج بود اجرا شد.

وی افزود: همچنین چهار برنامه در صدا و سیمای استان در قالب‌های مختلف محتوایی در راستای ازدواج آسان تولید و پخش شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام افزود: مصوبه گذشته ستاد ساماندهی امور جوانان این بود که دبیرخانه ستاد باید نسبت به ابلاغ مشاوره رایگان به جوانان در راستای ازدواج آسان اقدام کنند که در این راستا ۲۳۷ زوج بصورت حضوری و غیرحضوری از این مشاوره استفاده کردند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار