اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 26 آبان توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۱۷۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴ 16 November 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 26 آبان ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 26 آبان بشرح زیر است:

بازداشت جاعل و کلاهبردار میلیاردی در ساری

فرمانده انتظامی استان مازندران از وقوع جعل و کلاهبرداری 6 میلیارد ریالی با اسناد و مدارک هویتی جعلی در"ساری" خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی با اعلام این خبر، گفت: در پی مراجعه شهروندی اهل استان يزد، ساکن تهران به پلیس آگاهی مبنی بر اینکه فردی ناشناس با مدارک هويتي وی اقدام به جعل اسناد و کلاهبرداری میلیاردی کرد، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: ماموران با انجام تحقیقات از شاکی پرونده دریافتند، مدارک هویتی شاکی که حدود 6 سال پيش در سفر کربلا مفقود شده بود، توسط متهم به کلاهبرداری مورد سوء استفاده قرار گرفته و متهم با این مدارک، اقدام به اخذ کارت بانکی و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شاکی طی 3 مرحله به ارزش 320 میلیون ریال کرده است .

سردار میرزایی با اشاره به اینکه ماموران در ادامه تحقیقات موفق به کشف کلاهبرداری میلیاردی متهم از فردی دیگر در قبال فروش مال غیردر ساری شدند، افزود: متهم با مدارک جعلی اقدام به فروش قطعه زميني به ارزش 5 میلیارد و 700 ميليون ریال در ساری کرد .

فرمانده انتظامی استان مازندران از اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس برای شناسایی و دستگیری متهم به کلاهبرداری خبر داد و افزود: ماموران پس از چند روز موفق به شناسایی متهم و همدستانش شدند که با هماهنگی قضائی متهمان دستگیر و در تحقیقات پلیسی به بزه انتسابی اعتراف کردند.

سردار میرزایی از تشکیل پرونده برای متهمان و تحویل آنان به مرجع قضائی خبر داد و افزود: متهمان با قرار صادره از سوی مرجع قضائی روانه زندان شدند.


----------------------------------------------------


اعزام مشمولان وظیفه عمومی پایه خدمتی آذر 99

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران از اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی آذر ماه در روزهای یکم و سوم آذرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ وحید بریمانی در تشریح این خبر، گفت: اعزام کلیه مشمولان پایه خدمتی آذر ماه با مدرک تحصیلی دانشگاهی فوق دیپلم و بالاتر روز شنبه یکم آذر ماه و اعزام مشمولان با مدرک تحصیلی غیر دانشگاهی دیپلم وپائین تر روز دوشنبه سوم آذر ماه انجام خواهد شد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، افزود: مشمولان بایستی قبل از ورود به مراکز آموزش، بهداشت فردی را رعایت کرده و وسایل شخصی را بهمراه داشته باشند.

وی همچنین اظهار داشت: اعزام مشمولان مراکز آموزش داخل استان خود معرف و بصورت حضوری است و اعزام مشمولان خارج استان از پارک شهید زارع ساری انجام می گیرد.

سرهنگ بریمانی همچنین خاطرنشان کرد: به علت شیوع ویروس کرونا حضور و استقرار خانواده مشمولان در محل اعزام ممنوع است.

معاون وظیفه عمومی استان با بیان این که اعزام به مرخصی سربازان در طول دوره آموزش امکان پذیر نیست، اظهار داشت: لازم است سربازان گرامی کلیه مدارک اعزام و مدارک مربوط به متاهلی، پدر نظامی، فوت والدین و یا جانبازی را به همراه داشته باشند.


------------------------------------------------------


انسداد موقتی محور "هراز" در مازندران

رئیس پلیس راه استان مازندران از انسداد موقتی کیلومتر 102 تا 103 محور "هراز" به دلیل اجرای عملیات دیدار پای ترانشه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علیرضا قدمی" در تشریح این خبر، گفت: برابر درخواست مدیریت راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اجرای عملیات دیدار پای ترانشه محدودیت تردد در این محور به اجرا درخواهد آمد.

رئیس پلیس راه استان مازندران، تصریح کرد: در اجرای این عملیات که از یکم آذر ماه تا 10 آذر ماه امسال به صورت 24 ساعته از کیلومتر 102 تا 103 محور "هراز"، محدوده "امامزاده هاشم" اجرا خواهد شد یک لاین از محور فوق مسدود می شود.

وی با بیان اینکه به همین منظور تردد در این مسیر از لاین مجاور صورت خواهد گرفت از رانندگانی که قصد تردد در این مسیر را دارند، خواست: ضمن رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی با رعایت جوانب احتیاط از لاین مجاور تردد کنند.


-----------------------------------------------------


کشف کلاهبرداری اینترنتی میلیاردی در ساری

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری متهم به کلاهبرداری اینترنتی 3 میلیاردی که با استفاده از درگاه جعلی بانکی (فیشینگ) اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌ کرد، توسط پلیس فتا خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید موسی حسینی" در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع کلاهبرداری اینترنتی در سطح استان و برخی شهرستان های کشور د

masoud pashna, [۱۶.۱۱.۲۰ ۱۷:۰۵]
ر پوشش کانال های تلگرامی و استفاده از شگرد فیشینگ موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت .

وی گفت:کارآگاهان پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات از برخی مالباختگان دریافتند، کلاهبردار اینترنتی در پوشش کانال تلگرامی با هدایت مخاطبین خود به سمت درگاه جعلی بانکی به شیوه فیشینگ اقدام به سرقت اطلاعات بانکی افراد و برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنان می کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: با شناسایی متهم به کلاهبرداری اینترنتی که به یکی از شهرستان های استان همجوار متواری شده بود با هماهنگی قضائی در عملیاتی پیچیده و اطلاعاتی دستگیر شد .

سرهنگ حسینی، افزود: متهم در تحقیقات پلیس ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شده بود اما در ادامه تحقیقات با ارائه شواهد و قرائن موجود لب به اعتراف گشود و به بزه جرم خود اقرار کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران ارزش ریالی کلاهبرداری را 3 میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با قرار صادره روانه زندان شد.


-----------------------------------------------------


دستگیری شکارچی غیرمجاز پرندگان در بابلسر/ کشف لاشه 20 قطعه پرنده

فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر از دستگیری شکارچی غیر مجاز پرندگان و کشف لاشه 20 قطعه پرنده وحشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبري پليس، سرهنگ "حسین زارع" درباره اين خبر، گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان بابلسر با اقدامات فنی و اطلاعاتی از فعالیت فردی که اقدام به شکار پرندگان غیرمجاز و کمیاب محیط زیست می کرد، باخبر شدند.

وي ادامه داد: ماموران پس از شناسایی متهم این فرد را در مخفیگاهش دستگیر کردند و در بازرسي از وی یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و 20 قطعه پرنده وحشی کمیاب را کشف کردند.

سرهنگ زارع افزود: ماموران، متهم را به دادسرا معرفی و پرندگان کشف شده را به اداره محیط زیست شهرستان بابلسر تحویل دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر با اشاره به اینکه افرادی که اقدام به حمل و نگهداری پرندگان قاچاق و وحشی و یا شکار آنان کنند توسط پلیس دستگیر و به محاکم قانونی معرفی خواهند شد تصریح کرد :شهروندان می توانند در 24 ساعات شبانه روز هرگونه خبر امنیتی را با پلیس با شماره تماس 110 در میان بگذارند.


-------------------------------------------------------


دستگیری اراذل و اوباش در طرح ارتقای امنیت اجتماعی بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از شناسایی و دستگیری اراذل و اوباش در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد.

سرهنگ "سیدمحسن جعفری" در گفت‌ و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: به منظور برقراری امنیت اجتماعی طرح برخورد با اراذل و اوباش و دستگیری محکومان متواری در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی موفق به شناسایی و دستگیری 3 نفر از محکومان تحت تعقیب مرجع قضائی و اراذل و اوباش شدند.

سرهنگ جعفری از کشف مقادیر قابل توجهی سلاح سرد ، اموال سرقتی و مواد مخدر از متهمان خبر داد و تصریح کرد: این افراد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی با بیان این که آرامش و امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است، تاکید کرد: تمامی رفتار مجرمان و متخلفان و برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه تحت نظارت چشمان تیزبین نیروهای انتظامی و امنیتی این شهرستان قرار دارد و پلیس از حداکثر توان قانونی خود برای برخورد با اراذل و اوباش و کسانی که آرامش مردم را به خطر می‌اندازند استفاده خواهد کرد.

وی در پایان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و یا اطلاع از فعالیت افرادی که آرامش مردم را بر هم می‌زنند، بلافاصله موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.


----------------------------------------------------


کشف 5 کیلو گرم مواد مخدر در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی رامسر

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از کشف 5 کیلو گرم مواد مخدر و دستگیری 19 مجرم حرفه ای در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ" علی قیصری" در تشریح این خبر، اظهار داشت: به منظور پاکسازي نقاط آلوده و مقابله با توزيع کنندگان موادمخدر، سارقان و مجرمان سابقه دار، طرح عملياتي ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح شهرستان رامسر به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی رامسر، افزود: در اجراي اين طرح، ماموران انتظامي اين فرماندهي با هماهنگي قضائي ، در عملياتي ضربتي موفق به شناسایی و دستگیری 4 متهم به سرقت، 7 عامل تهیه و توزیع مواد مخدر و 8 نفر معتاد متجاهر و 5 متهم تحت تعقیب مرجع قضائی در حوزه استحفاظی شدند.

سرهنگ قیصری، از کشف 5 کیلو گرم انواع مواد مخدر و مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی در این عملیات خبر داد و تصریح کرد: توقیف 33 خودرو و

masoud pashna, [۱۶.۱۱.۲۰ ۱۷:۰۵]
14 موتور سیکلت متخلف از دیگر دستاوردهای این طرح بوده است .

وی در خاتمه ضمن تقدير از همکاري خوب مردم با پليس اظهار داشت: هدف از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و پاکسازي مناطق آلوده، ايجاد امنيت پايدار و ايجاد آسايش و آرامش براي مردم است.


-------------------------------------------------


پلمپ 15 واحد صنفی متخلف در چالوس

جانشین انتظامی شهرستان چالوس از پلمپ 15 واحد صنفی متخلف و یک پمپ بنزین در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ حمید عابدی نیا،در تشریح جزئیات این خبر گفت: در راستای نظارت بر واحدهای صنفی و پیشگیری از شیوه بیماری کرونا، طرح بازدید از واحدهای صنفی در این شهرستان به اجرا در آمد.

جانشین انتظامی شهرستان چالوس تصریح کرد: در اجرای این طرح پس از هماهنگی های قضائی، با همکاری اداره صمت و بهداشت از 300 واحد صنفی این شهرستان بازدید شد .

سرهنگ عابدی نیاز از پلمب 15 واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات صنفی و قنونی در این طرح خبر داد و اظهار داشت: در این طرح یکی از پمپ بنزین های این شهرستا نیز به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی نیز پلمب شد.

وی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از شیوع کرونا ضمن توجه به هشدارهای کادر درمان و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در اجرای قوانین اتخاذ شده با پلیس همکاری کنند .


--------------------------------------------------


کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق در کلاردشت

فرمانده انتظامي شهرستان کلاردشت از كشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ" بهادر دیلمی" با اعلام این خبر، گفت: ماموران آگاهی این فرماندهی در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودروی وانت در حال تردد در یکی از محورهای جنگلی این شهرستان مظنون شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت، افزود: ماموران، خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 3 تن چوب جنگلي قاچاق که متهم آن را از جنگل های اطراف این شهرستان برداشت کرده بود، کشف کردند.

سرهنگ دیلمی، همچنین اظهار داشت: چوب های قاچاق مکشوفه به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشكيل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

وی در خاتمه با تاکید بر همکاری همه جانبه مردم با پلیس در برقراری نظم و امنیت اجتماعی، تصریح کرد: طبيعت جزئي از حيات و زندگي انسان است که برای حفظ و حراست از آن همکاری همه جانبه مردم با پلیس و سایر سازمانهای ذیربط الزامی است.


----------------------------------------------------


کشف 3 هزار عدد قرص‌ غيرمجاز‌ در بهشهر

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از کشف بيش از 3 هزار عدد قرص غیرمجاز و 2 کیلوگرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" در گفت ‌‌و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با اعلام اين خبر گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، مقابله با عاملان افیونی، برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی و فروشندگان مواد مخدر، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح شهرستان بهشهر اجرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، افزود: در اجرای این طرح ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 6 عاملتهیه و فروش مواد مخدر و همچنین 4 معتاد متجاهر در این شهرستان شدند.

عنایتی گنجی تصریح کرد: در بازرسي های به عمل آمده از مخفیگاه این افراد 3 هزار و 100 عدد قرص غيرمجاز و 2 کیلوگرم تریاک كشف شد.

وی با بیان این که متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست: در برقراری نظم و امنیت پایدار با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.


------------------------------------------------------


کشف چوب آلات جنگلي قاچاق در نكا

فرمانده انتظامي شهرستان نکا از توقیف یک خودروی نیسان بایک تن چوب جنگلي قاچاق ، در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "قاسم عزیزی " فرمانده انتظامي شهرستان نکا در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: در پي کسب خبري مبني بر تردد یک خودروی وانت نیسان حامل چوب در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان نکا، افزود: پس از هماهنگي قضايي ، ماموران گشت یگان امداد این فرماندهی خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آن یک تن و 150کیلوگرم چوب جنگلي قاچاق کشف کردند .

سرهنگ "عزیزی" تصريح کرد : راننده خودرو به مرجع قضائي معرفي و چوب هاي قاچاق کشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان تحويل شد .

فرمانده انتظامي شهرستان درخاتمه با اشاره به پيامدهاي ناشي از قطع بي رويه درختان و قاچاق فراورده هاي جنگلي از مردم خواست : براي جلوگيري از سودجویي هاي افراد فرصت طلب در صورت شناسائي افرادي که اقدام به قاچاق فراورده هاي جنگلي و منابع طبيعي مي کنند مراتب را به مرکز فوريتهاي پليسي 110 اطلاع دهند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار