ارجمند از فوت ۲ بیمار جدید کرونایی در جهرم خبر داد و گفت: در مجموع تا کنون ۱۰۷ بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان های جهرم و خفر جان خود را از دست داده اند.
کد خبر: ۹۱۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ 14 November 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان:«سید مجید ارجمند» با اشاره به فوت 2 بیمار کرونایی در جهرم گفت: این بیماران از اهالی شهرستان های جهرم و خفر بودند که به بیماری کرونا مبتلا شدند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: یک آقای 69 ساله از خفر و یک خانم 62 ساله جهرمی فوتی های جدید ناشی از کرونا را تشکیل دادند که با فوت این بیماران در مجموع تعداد 107 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان به جان آفرین تسلیم کردند.

 

وی با نگاهی به وضعیت بیماران بستری در بخش های کرونای بیمارستان پیمانیه جهرم؛ امروز جمعه 23 آبان ماه، بیان کرد: 126 بیمار تا روز گذشته در بخش کرونا بیمارستان پیمانیه جهرم بستری شده و تحت مراقبت های ویژه درمانی قرار دارند.

 

ارجمند ادامه داد: از این تعداد، 115 بیمار در بخش های عمومی و 11 بیمار نیز در بخش آی سی یو بیمارستان پیمانیه بستری هستند.

 

وی از ترخیص 25 بیمار جدید مبتلا به کرونا از بیمارستان خبر داد و گفت: همچنین در روز گذشته 23 بیمار نیز در بخش کرونا بیمارستان پیمانیه پذیرش شدند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به وضعیت ناگوار ابتلای شهروندان به بیماری کرونا عنوان کرد: روزانه تعداد بسیاری بیمار در شهرستان جهرم به کرونا مبتلا می شوند که توان بخش های درمانی، ظرفیت این حجم از بیماران را ندارد.

 

وی با تاکید بر اینکه تنها راه نجات از این بیماری، پیشگیری است، تصریح کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی آنچنان کار سخت و دشواری نیست و تنها با استفاده از ماسک، رعایت فاصله 2 متری و شست و شوی مداوم دست ها می توان تا حد زیادی از ابتلا به بیماری کرونا پیشگیری کرد.

 

ارجمند با اشاره به اینکه مردم نباید از انجام این کارهای آسان اجتناب کنند، خاطرنشان کرد: رعایت این شیوه نامه نه تنها موجب حفظ جان خود، بلکه در پیشگیری از ابتلای دیگر افراد جامعه به ویژه اعضای خانواده ها تاثیر فراوانی دارد.

 

وی در توصیه به شهروندان در عدم خروج از منزل در هنگام داشتن علائم سرماخوردگی مانند تب، سرفه، گلودرد و یا تنگی نفس تاکید کرد: همچنین در صورتی که فردی دارای بیماری زمینه ای (بیماری قلبی-عروقی، فشارخون، دیابت، بیماری های تنفسی و ...) و یا نقص ایمنی (شیمی درمانی، پیوند اعضا و ...) است حتی المقدور از رفتن به بیرون از منزل خودداری کند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پایان با تاکید بر اینکه تجمع افراد در مراكز پر رفت و آمد شهر يكی از دلايل اصلی همه گيری اين بيماری خطرناک است، تصریح کرد: كاهش تراكم جمعيت نقش چشمگيری در پايين آوردن شيوع اين بيماری در شهرمان دارد.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار