برای راستی آزمایی قومیت و زادگاه و گویش هر 23 بازیکن حاضر در آخرین لیست تیم ملی که توسط دراگان اسکوچیچ دعوت شده بودند را بررسی می کنیم:
کد خبر: ۹۱۶۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸ 14 November 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ورزش سه نوشت : تیم ملی ایران در دومین دیدار دوستانه خود با مربیگری دراگان اسکوچیچ، توانست در شهر سارایوو با 2 گل از سد میزبان قدرتمند خود، تیم ملی بوسنی عبور کند. اسکوچیچ برای این دیدار ترجیح داد تا ایران را با بازیکنان جدیدی که کمتر فرصت بازی پیدا کرده اند، به میدان بفرست. او در لیست مدعوین خود، بر روی نام های  بزرگ و زیادی از جمله سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، علیرضا بیرانوند، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و... خط کشید تا فرصت بازی برای سایر بازیکنان مهیا شود.


علاوه بر حضور بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی ایران، نکته مهم و جالب توجه، حضور بازیکنان از قومیت های مختلف با زبان و گویش های متفاوت در لیست تیم ملی برای دیدار مقابل بوسنی بود. بازیکنانی که می توان گفت از هر زبان و قسمت ایران یک نماینده در فهرست تیم ملی فوتبال ایران داشتند.از شمال ایران و بازیکنانی نظیر شجاع خلیل زاده، سعید عرت اللهی و مرتضی پور علی گنجی گرفته تا جنوب ایران که بازیکنانی نظیر کنعانی زادگان و قایدی در ترکیب تیم ملی حضور داشتند.


کاوه رضایی نماینده کردهای ایران در ترکیب تیم ملی بود و محمد رشید مظاهری و وحید امیری نیز از لرزبانان حاضر در تیم ملی بودند. قلی زاده، ایمانی و انصاری فرد نیز از آذری های حاضر در ترکیب تیم ملی بودند.این درست برخلاف اظهارات عبدالکریم حسین زاده نماینده مجلس در دوره‌های نهم و دهم است که در توییتی عجیب این تیم ملی را فاقد شاخصه‌های ملی ارزیابی کرده بود. 

 


برای راستی آزمایی قومیت و زادگاه و گویش هر 23 بازیکن حاضر در آخرین لیست تیم ملی که توسط دراگان اسکوچیچ دعوت شده بودند را بررسی می کنیم:

دروازه بانان:


محمد رشید مظاهری: او 31 ساله و متولد گچساران است. زادگاه او یکی از شهرستان‌های جنوب غرب استان کهگیلویه و بویراحمد است. زبان مردم گچساران لری است.


پیام نیازمند: دروازه بان 193 سانتی متری سپاهان متولد کرج است. او 25 ساله است.


امیر عابدزاده: پسر اسطوره فوتبال ایران متولد تهران است. پدر او یعنی احمدرضا عابدزاده آبادانی است و اصالت امیر نیز به سرزمین برزیل ایران بازمیگردد.

 

 

مدافعین:


میلاد محمدی: مدافع 27 ساله تیم خنت متولد میدان فلاح یکی از محله های پایین شهر تهران است. 


عارف غلامی: مدافع استقلال با 23 سال سن یکی از آینده های فوتبال ایران در خط دفاعی است. او متولد گرگان است و از لحاظ مردم شناسی، مردم گرگان کاملا به زبان فارسی و لهجه ی ترکیب شده ای از لهجه های گرگانی اصیل، سیستانی، مازندرانی و ترکمنی سخن می گویند.


صادق محرمی: مدافع 24 ساله دیناموزاگرب کرواسی متولد هشتپر تالش است. زبان مردم هشتپر تالشی است. البته در تالش به زبان گیلکی نیز صحبت می کنند.


محمدحسین کنعانی زادگان: او 26 ساله و متولد سربندر یا بندر امام خمینی (ره) است. سربندر یکی از بندرهای استان خوزستان در خلیج فارس است. زبان آنها فارسی با لهجه آبادانی است.


شجاع خلیل زاده: مدافع 31 ساله الریان قطر متولد بهمنیر است. شهری چسبیده به شهرستان بابلسر در شمال ایران.گویش این منقه شبیه بابلی‌هاست.


مهدی شیری: مدافع 29 ساله پرسپولیس متولد تهران است.


مرتضی پورعلی گنجی: مدافع 28 ساله تیم شنژن چین متولد شهر بابل است. مردم بابل به گویش بابلی که گویشی از زبان مازندرانی می باشد صحبت می کنند.


مجید حسینی: مدافع 24 ساله ترابزون اسپور ترکیه متولد پایتخت است.

 

 

هافبک ها:


احسان حاج صفی: کاپیتان 30 ساله تیم ملی، اهل کاشان است و روزگارش بد نیست. مردم کاشان به لهجه کاشانی از زبان فارسی تکلم می‌کنند.


سعید عزت اللهی: هافبک 24 ساله وایله دانمارک اهل بندر انزلی است. مردم انزلی به فارسی، گیلکی و ترکی آذری صحبت می کنند. 


علی قلی زاده: بازیکن 24 ساله شارلوا، اهل شهرستان نمین از استان اردبیل است. زبان مردم شهرستان نمین، ترکی آذری و تالشی است.


اکبر ایمانی: هافبک 28 ساله تراکتور، اهل شهرستان پارس آباد اردبیل است. پارس‌آباد مغان دومین شهر بزرگ استان اردبیل در شمال غربی ایران است. مردم این شهرستان به زبان ترکی آذربایجانی تکلم می‌ کنند.


وحید امیری: هافبک 32 ساله پرسپولیس اهل خرم آباد لرستان است. زبان مردم خرم آباد لری است.


احمد نوراللهی: هافبک 27 ساله پرسپولیس، در آزادشهر به دنیا آمد. آزادشهر در استان گلستان واقع شده و زبان آنها ترکمن و آذری است.


امید نورافکن: هافبک 23 ساله سپاهان، اهل شهر ری تهران است.


سیامک نعمتی: بازیکن 26 ساله پرسپولیس متولد سوادکوه مازندران است. مردم سوادکوه به گویش سوادکوهی که گویشی از زبان طبری یا همان زبان مازندرانی است صحبت می‌کنند. 

 

 

مهاجمین:


کریم انصاری فرد: مهاجم 30 ساله آ.ا ک آتن یونان اهل اردبیل است. زبان مردم اردبیل ترکی آذربایجانی است.


مهدی قایدی: مهاجم 21 ساله استقلال اهل بوشهر است. گویش بوشهری، مجموعه ای از لهجه هاست. این لهجه ‌ها شباهت ‌های زیادی با گویش بندرعباس و نیز لری و بختیاری و لهجه کازرونی و لهجه آبادانی دارد.


کاوه رضایی: مهاجم 28 ساله شارلوا، اهل گیلان غرب کرمانشاه است. مردم این شهرستان به زبان کردی کلهری صحبت می کنند. 


ساسان انصاری: مهاجم 29 ساله فولاد اهل شهرستان نورآباد ممسنی فارس است. اکثریت مردم ممسنی لر هستند و به زبان لری ممسنی صحبت می ‌کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار