رییس اداره پیش‌بین هواشناسی قم گفت: از روز ۲۵ آبانماه جاری بارش‌های پراکنده در سطح استان رخ می‌دهد و با توجه به ورود سامانه بارش زا در اواسط هفته جاری به کشور، از روز سه‌شنبه تا پایان هفته، هوای قم بارانی پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲ 14 November 2020

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قاضی افزود: برای امروز افزایش ابر در ساعات بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود و فردا در ارتفاعات استان بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد.

وی با اشاره به ورود سامانه بارش زا در روز دوشنبه هفته جاری، اضافه کرد: این سامانه در روز سه‌شنبه باعث بارش باران در سطح استان قم خواهد شد که شدت بارش‌ها در روز پنج‌شنبه چشم‌گیر و در حدود ۱۰ میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان این‌که از روز سه‌شنبه تا پایان هفته، هوای استان ابری خواهد ماند، ادامه داد: در مهرماه تغییرات دمایی خاصی نداشتیم و تغییر فصل واقعی در روزهای اخیر رخ داده که ممکن است در این شرایط بارش‌های رگباری ناگهانی در برخی مناطق رخ دهد.

قاضی‌زاده با اشاره به بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته، گفت: بارش‌های ثبت شده در شهر قم، جعفریه،  دستجرد، سلفچگان و کوشک نصرت به ترتیب ۲.۷، ۰.۲، ۴.۴، ۳.۷ و ۵.۳ میلی‌متر بوده است.

به گفته وی، بیشینه دمای امروز بعدازظهر، فردا و پس‌فردا ۱۷، ۱۷ و ۱۸ درجه و کمینه دما برای امشب و فردا شب پنج و چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی بلندمدت ۶ ماهه، بارش باران در آذرماه امسال نسبت به سال گذشته کمتر، در دی‌ماه بهتر از بارش نرمال سال‌های گذشته و در بهمن‌ماه نیز همانند سال‌های گذشته باشد.

در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار