مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 44 هزار و 680 مورد بازرسی انجام گرفته و تاکنون هیچ موردی از رخداد بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان در ایلام گزارش نشده است.
کد خبر: ۹۱۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵ 12 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛رامین پورنجف اظهار داشت: یکی از برنامه‌های همیشگی اداره کل دامپزشکی ایلام رصد و پایش رخداد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است که به صورت روزمره در طول سال انجام می‌گیرد اما از ابتدای سال جاری تاکنون گزارشی از رخداد بیماری آنفلوانزا فوق حاد طیور در ایلام گزارش نشده است. 

وی افزود: در راستای آمادگی بیش از پیش در جهت مقابله و پیشگیری، ستاد استانی مقابله با این بیماری تشکیل و وظائف هرکدام از دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام شده است.

مدیرکل دامپزشکی ایلام تصریح  کرد: تعداد اعمال نظارت بر بهداشت عمومی توسط کارشناسان دامپزشکی استان ایلام در 7 ماهه اول سال جاری در مجموع بیش از 44 هزار و 680 مورد بوده و این رقم مربوط به نظارت و بازدیدهای انجام شده از مراکز تهیه، فرآوری توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی است. 

وی ادامه داد: همچنین مقدار فرآورده ضبط و امحاء شده در این مدت بیش از 4192کیلوگرم بوده که در این مدت 503 واحد به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و همچنین 82 واحد پلمپ شده است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار