بوسنی با غایبان زیاد هم تیم ملی و اسکوچیچ را محک می‌زند
کد خبر: ۹۱۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷ 11 November 2020

به گزارش تابناک سمنان تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب دومین بازی دوستانه خود در ۲ ماه گذشته، باید به مصاف تیم ملی بوسنی برود. این تیم در لیگ فوتبال ملت‌های اروپا حضور دارد و این دیدار تدارکاتی می تواند برای ۲ تیم حائز اهمیت باشد.

اسکوچیچ،سرمربی تیم فوتبال ایران، پس از پایان هفته اول لیگ برتر، اسامی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی را منتشر کرد که حواشی زیادی در پی داشت.

ستاره‌های سرشناس بوسنی در بازی فرداشب با تیم ملی

دروازه بانان:

محمدرشید مظاهری- امیر عابدزاده- پیام نیازمند

مدافعان:

میلاد محمدی- عارف غلامی- صادق محرمی- محمد حسین کنعانی زادگان- شجاع خلیل زاده- مجتبی نجاریان- مرتضی پورعلی گنجی- سید مجید حسینی

هافبک‌ها:

احسان حاج صفی- سعید عزت الهی- علی قلی زاده- اکبر ایمانی- وحید امیری- احمد نورالهی- امید نورافکن- سیامک نعمتی

مهاجمان:

کریم انصاری فرد- مهدی قائدی- کاوه رضایی- ساسان انصاری

البته پس از اعلام این لیست، تست کرونای انصاری و نجاریان مثبت شد و به جای آن‌ها مهدی شیری و علی کریمی به تیم ملی دعوت شدند. همچنین سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، سامان قدوس، علی کریمی، رامین رضاییان و امید ابراهیمی از جمله بازیکنانی هستند که به تیم ملی دعوت نشده‌اند و به جز مصدومیت که سبب شد برخی از بازیکنان تیم ملی، به دیدار با بوسنی نرسند، یکی از عوامل اصلی که سبب شده تا آن‌ها به تیم ملی دعوت نشوند بحث شیوع ویروس کرونا بوده است.

تیم ملی ایران که در بازی مقابل ازبکستان به پیروزی رسیده است، برای صعود به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ کار سختی در پیش دارد و باید به مصاف تیم های ملی فوتبال هنگ کنگ، کامبوج، بحرین و عراق برود.

یوز‌های ایرانی، در مسیر صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نتایج خوبی نگرفته‌اند و از ۴ بازی خود در مرحله دوم این مسابقات، ۲ پیروزی به دست آورده و در مقابل تیم‌های بحرین و عراق ۲ شکست تلخ را تجربه کرده‌اند. تیم ملی کشورمان با ۶ امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به دیگر تیم‌ها، در مکان سوم گروه C قراردارد.

تیم ملی فوتبال بوسنی نیز یکی از تیم‌های خوب قاره اروپا محسوب می‌شود که سابقه بازی با تیم ملی ایران را دارد. هدایت این تیم بر عهده "دوشان بایویچ"، مربی ۷۱ ساله بوسنیایی است که سابقه هدایت تیم‌هایی مانند المپیاکوس، ستاره سرخ بلگراد، پائوک و ... را در کارنامه دارد و سال‌های پایانی مربیگری خود را سپری می‌کند.

این دیدار با توجه به حضور بازیکنانی مانند "میرالم پیانیچ" و "کولاسیناچ"، در ترکیب تیم ملی فوتبال بوسنی می‌تواند محکی جدی برای شاگردان دراگان اسکوچیچ باشد.

به جز "ادین ژکو" که به دلیل ابتلا به کرونا به این دیدار نمی‌رسد و برخی دیگر از بازیکنان که مطرح نیستند، بازیکنانی مانند سئاد کولاشیناچ (آرسنال)، راده کرونیچ (آث میلان)، ادین ویشکا (باشاک‌شهیر)، آمر گوجاک (تورینو)، ارمین بیکاچیچ (هوفنهایم) و ... در این تیم بازی می‌کنند، اما برخی دیگر به دلایل مختلف به تیم ملی فوتبال بوسنی دعوت نشده اند.

تیم ملی فوتبال بوسنی در لیگ ملت‌های اروپا با تیم‌های ایتالیا، هلند و لهستان هم گروه شده و در ۴ بازی اخیر خود، متحمل ۲ شکست و ۲ تساوی شده است.

این تیم ماه گذشته، ۳ بازی دوستانه انجام داده است که بازی نخست با تیم ملی فوتبال ایرلند شمالی با تساوی یک بر یک تمام شد و سپس با تیم ملی فوتبال هلند نیز به تساوی یک - یک دست یافت و در نهایت برابر لهستان به شکست ۳ بر صفر رضایت داد.

آن‌ها در رده بندی فیفا نیز در جایگاه ۵۱ جهان قرار دارند و با توجه به جایگاه ۲۹ ایران در رتبه پایین‌تری هستند.

تیم ملی فوتبال بوسنی، اولین بازی خود را برابر تیم ملی فوتبال ایران، در سال ۱۹۹۳ در تهران برگزار کرد که آن بازی هم با شکست ۳ بر یک ایران همراه شد.

۲ تیم، سال ۲۰۱۴ در آرژانتین با یکدیگر بازی کرده بودند که تیم ملی فوتبال بوسنی توانست اولین پیروزی تاریخ فوتبالش را در جام جهانی، مقابل ایران با نتیجه ۳ بر یک جشن بگیرد. "ادین ژکو" و "میرالم پیانیچ" از جمله بازیکنان حاضر در آن مسابقه بودند. از ایران هم بازیکنانی مانند احسان حاج صفی و علیرضا جهانبخش در آن مسابقه حضور داشتند.

بیشترین گل و بازی ملی تاریخ فوتبال این کشور هم به نام "ادین ژکو"، مهاجم کنونی تیم فوتبال رم ایتالیا نوشته شده است که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا مقابل ایران بازی نخواهد کرد.

تیم ملی فوتبال بوسنی، در حال حاضر برای حضور قدرتمند در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آماده می‌شود تا بعد از غیبت در جام جهانی ۲۰۱۸ در قطر حاضر باشد.

فهرست بازیکنان این تیم برای دیدار با ایران به شرح زیر است:

سهیچ، بوریچ، پریچ، کولاسیناچ، تودورویچ، سانیچینان، ناستیچ، سیپتیچ، کوواچویچ، احمد هودزیچ، هادزی کادانیچ، کادوسیچ، کورلوکا، پیانیچ، ویسچا، سیمروت، کارنیچ، گوجاک، میلوسوویچ، لونکار، هریس، تاتار، دانیلوویچ، هاسیچ، رحمانوویچ، زلیکوویچ، زلیکیچ، هودزیچ و پروالیک.

البته این درحالی است که "دوشان بایوویچ"، سرمربی تیم ملی فوتبال بوسنی درباره شرایط تیمش پیش از برگزاری بازی دوستانه با ایران گفت: منتظریم تا همه بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی بوسنی ملحق شوند. ۳ بازیکن جدید را به دلیل ابتلای ۳ بازیکن فهرست اولیه به ویروس کرونا، به اردو دعوت کرده‌ایم.

او افزود: می خواهیم در بازی دوستانه با ایران، به بازیکنانی فرصت دهیم که امکان بازی را ندارند. این بازی فرصتی است تا درباره کیفیت فنی بازیکنان جوان که در لیگ بوسنی حضور دارند، اطمینان پیدا کنیم؛ البته آن‌ها در سطح بازیکنانی که در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند نیستند.

تیم ملی فوتبال ایران قرار است پنجشنبه ۲۲ آبان ماه از ساعت ۲۰:۳۰، در ورزشگاه "اسیم فرهاتوویچ سارایوو" به مصاف تیم ملی فوتبال بوسنی برود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تابناک
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار