مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال۹۹ یارانه واکسن های دام سنگین و سبک کرمانشاه حذف شده و با ارز آزاد تامین می شود.
کد خبر: ۹۱۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ 09 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازمهر،امید حاج محمدی اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی در مورد شیوع آنفلوانزای پرندگان در استان کرمانشاه گزارش نشده است اما در برخی استان‌های شمالی مواردی مشاهده شده است.

وی در مورد برنامه‌های انجام شده جهت جلوگیری از شیوع آنفلوانزای پرندگان و کرونا افزود: از زمان شیوع کرونا تمام پرسنل کشتارگاه ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک هستند و ضد عفونی سالن کشتار روزانه در ۲ مرحله انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین از ورود افراد با علائم بیماری و دارای تب به سالن جلوگیری می‌شود و ماشین‌های حمل گوشت قبل و بعد از پخش گوشت ضد عفونی می‌شوند.

حاج محمدی با اشاره به گشت‌های نظارتی، تصریح کرد: تا امروز بیش از ۶ هزار بازرسی صورت گرفته است که ۷۱ مورد به دستگاه قضائی ارجاع شده و بیش از ۳۰۰ مورد پلمب عرضه غیر مجاز و غیر بهداشتی انجام گرفته است.

وی با اشاره به واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین، گفت: از ابتدای سال ۹۹ یارانه واکسن دام‌های سبک و سنگین حذف شده است و قیمت این واکسن‌ها افزایش چشمگیری داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: تاکنون هشت میلیون و ۷۰۰ هزار نوبت واکسیناسیون انجام شده و تا ۱۹ آذر برای تب برفکی گوساله دامداران می‌توانند برای مایه کوبی اقدام کنند که البته این واکسن‌ها شامل هزینه است و دام‌های سبک نیز تا پایان سال به چند نوبت واکسن نیاز دارند.

حاج محمدی بیان کرد: مردم می‌توانند از طریق شماره ۱۵۱۲ با اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در ارتباط باشند و در صورت مشاهده تخلف آن را گزارش کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار