فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: در اجرای طرح سراسری تشدید مبارزه با قاچاق و احتکار کالا، ۲۳ قاچاقچی و محتکر دستگیر، و ۱۷۱ میلیارد ریال کالای قاچاق و احتکاری کشف شد.
کد خبر: ۹۱۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ 08 November 2020

سردار «کیوان ظهیری» روز یکشنبه در تشریح جزئیات این خبر اظهارداشت: در شرایط فعلی جامعه و در راستای مقابله با قاچاقچیان، سودجویان و محتکران کالاهای اساسی، طرح تشدید مبارزه با قاچاق و احتکار کالا  از ۱۰ آبان ماه جاری به مدت یک هفته در ۶ شهرستان غرب استان تهران به مرحله اجرا گذاشته شد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: در جریان برگزاری این طرح، شهرک های صنعتی، سوله‌ها  و باغات شهرستان های شهریار، ملارد، قدس، رباط کریم، بهارستان و اسلامشهر که محل مناسبی برای دپو کالاهای قاچاق و احتکار شده می‌باشد، مورد رصد و پایش اطلاعاتی قرار گرفتند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی قضائی، نسبت به شناسایی مراکز پخش، توزیع و نگهداری کالاهای اساسی شهروندان اقدام کرده و در این خصوص از ۵۵ انبار بزرگ در منطقه غرب استان تهران بازدید کردند.

رئیس پلیس غرب استان تهران بیان داشت: در جریان طرح مقابله‌ای پلیس، اموال قاچاق از قبیل ابزارآلات، چوب، پارچه، لوازم خرازی و خانگی، گازوئیل، لاستیک خودرو، غذای ماهی، سیگار و تنباکو و دستگاه استخراج ارز دیجیتال و اموال احتکاری از قبیل شکر، روغن نباتی، انسولین و ژل ضدعفونی کننده از انبارها و سوله‌ها کشف شد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه قاچاق و احتکار شده را ۱۷۱ میلیارد و نهصدو پنجاه میلیون ریال برآورد کرده اند، ادامه داد: در بازدید از انبارها و مراکز نگهداری کالاهای اساسی در مجموع ۲۳ قاچاقچی کالا و محتکر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار ظهیری در پایان با اشاره به کشف کالای قاچاق به ارزش ۱۴۶ میلیارد و دویست و هفتاد میلیون ریال و کالای احتکاری به ارزش ۲۵ میلیارد و ششصدو هشتاد میلیون ریال خاطرنشان کرد: در کسب این موفقیت بدون شک، مردم عزیز نقشی مهم داشته و صنوف مختلف نیز در جریان برگزاری این طرح همکاری خوبی با پلیس داشتند و شهروندان می‌توانند برای حفظ امنیت و ثبات اقتصادی، در صورت مشاهده هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار