لیست تیم ملی فوتبال ایران؛
فهرست تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار با بوسنی درحالی اعلام شد که نکات قابل توجه زیادی دارد.
کد خبر: ۹۱۵۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 08 November 2020

به گزارش تابناک سمنان دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات تیم ملی فوتبال ایران ۲۳ بازیکن را برای بازی با بوسنی به تیم ملی دعوت کرد که منتخبی از بازیکنان لیگ برتری و برخی لژیونر‌ها است.

دروازه بانان:
محمدرشید مظاهری- امیر عابدزاده- پیام نیازمند

مدافعان:
میلاد محمدی- عارف غلامی- صادق محرمی- محمد حسین کنعانی زادگان- شجاع خلیل زاده- مجتبی نجاریان- مرتضی پورعلی گنجی- سید مجید حسینی

هافبک‌ها:
احسان حاج صفی- سعید عزت الهی- علی قلی زاده- اکبر ایمانی- وحید امیری- احمد نورالهی- امید نورافکن- سیامک نعمتی

مهاجمان:
کریم انصاری فرد- مهدی قایدی- کاوه رضایی- ساسان انصاری

در این لیست ۳ بازیکن استقلالی (رشید مظاهری - عارف غلامی - مهدی قایدی) و ۴ پرسپولیسی (کنعانی زادگان - وحید امیری - احمد نوراللهی - سیامک نعمتی) حضور دارند و از سپاهان نیز ۲ بازیکن (پیام نیازمند - امید نورافکن) در تیم ملی است. تراکتور (اکبر ایمانی - احسان حاج صفی) و فولاد (مجتبی نجاریان - ساسان انصاری) نیز دیگر تیم‌هایی هستند که در فهرست اسکوچیچ نماینده دارند.

حضور عجیب لژیونر‌های نیمکت نشین و غیبت سردار و طارمی/ کاپیتان آبی‌ها بازهم خط خورد

سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، سامان قدوس، علی کریمی، رامین رضاییان و امید ابراهیمی از جمله بازیکنانی هستند که به تیم ملی دعوت نشدند و به جز مصدومیت که سبب شد برخی از بازیکنان تیم ملی به دیدار با بوسنی نرسند، یکی از عوامل اصلی که سبب شده تا آن‌ها به تیم ملی دعوت نشوند بحث کرونا بوده است.

درباره لژیونر‌های تیم ملی هم باید بدانید امیرعابدزاده در تیم مارتیمو پرتغال حضور دارد و قرار است تا خودش را به اردوی تیم ملی برساند. پیام نیازمند در سپاهان عملکرد خوبی داشته و هرچند مقابل گل گهر ۳ گل دریافت کرد، اما همیشه در سطح خوبی بوده است.

رشید مظاهری نیز حدود چند ماهی می‌شود به صورت رسمی بازی نکرده است و این درحالیست که بیرانوند نیز به دلیل مصدومیت به اردو دعوت نشده است.

میلاد محمدی مدافع باشگاه بلژیکی خنت نیز که مقابل ازبکستان بازی کرد، تنها مدافعی است که برای بازی در سمت چپ دفاعی به تیم ملی دعوت شده است. برخلاف دوران حضور ویلموتس، مهرداد محمدی برادر این بازیکن شانسی برای حضور در جمع شاگردان اسکوچیچ ندارد.

صادق محرمی نیز که در دیناموزاگرب بازی می‌کند، برای دومین بار پیاپی به اردوی تیم ملی دعوت شده است تا همراه با نجاریان، ۲ مدافع راست تیم ملی باشند. البته این اتفاق درحالی رخ داده که رامین رضاییان و وریا غفوری از الدحیل قطر و استقلال به تیم ملی دعوت نشده اند.

حضور عجیب لژیونر‌های نیمکت نشین و غیبت سردار و طارمی/ کاپیتان آبی‌ها بازهم خط خورد

شجاع خلیل زاده، مدافع سابق پرسپولیس که عملکرد خوبی در این تیم داشت و به الریان پیوست، بازهم به تیم ملی دعوت شده است. او مشکلی با کی روش داشت و به همین دلیل دعوت نمی‌شد، اما با آمدن اسکو و عملکرد خوب، جای خود را در تیم ملی پیدا کرده است.

مرتضی پورعلی گنجی و سید مجید حسینی، وضعیت متفاوتی دارند. پورعلی در تیم شنژن چین به صورت ثابت می‌کند و مهره تاثیرگذاری است، اما حسینی در تیم ترکیه‌ای ترابوزان اسپور به یک نیمکت نشین تبدیل شده و دلیل دعوت او مشخص نیست.

در خط هافبک نیز احسان حاج صفی که کاپیتان تیم ملی است و در تراکتور توپ می‌زند و همراه اکبر ایمانی به تیم ملی آمده است. ایمانی با درخشش در تراکتور بار دیگر پیراهن تیم ملی را برتن خواهد کرد. او در زمان کی روش نیز چند باری به تیم ملی دعوت شد، اما مداوم نبود.

وحید امیری، احمد نوراللهی و سیامک نعمتی از پرسپولیس به تیم ملی آمده اند و امیدنورافکن نیز بازیکن سپاهان است که باز هم پیراهن تیم ملی را خواهد پوشید. این ۴ بازیکن مهره‌های اصلی تیم شان محسوب می‌شوند و مربیان باشگاهی روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کرده اند.

تنها نکته خط هافبک این لیست سعید عزت اللهی است. هافبک تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ به دلیل مصدومیت و برخی اتفاقات دیگر نتوانست عملکرد خوبی از خود ارائه دهد، اما با درخشش در وایله دانمارک بار دیگر ملی پوش شده و امیدوار است تا جواب اسکوچیچ را بدهد.

حضور عجیب لژیونر‌های نیمکت نشین و غیبت سردار و طارمی/ کاپیتان آبی‌ها بازهم خط خورد

با توجه به مشکلات رخ داده برای سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی و سامان قدوس خط حمله تیم ملی دچار تغییر شده است. درحالیکه در اردوی قبل انصاری فرد به تیم ملی دعوت نشده بود، با درخشش در آ ا ک یونان بار دیگر به پیراهن تیم ملی رسید و به احتمال زیاد از ابتدا مقابل بوسنی بازی خواهد کرد.

قایدی و کاوه رضایی نیز از اردوی قبل در تیم ملی بوده اند و تنها نکته مهم خط حمله نیز این است که با توجه به غیبت آزمون و مهدی طارمی، انصاری به تیم ملی دعوت شده است. این بازیکن در نقل و انتقالات تابستانی به فولاد پیوسته و در هفته نخست لیگ نیز گلزنی کرده است.

به هرحال در این اردو کریم انصاری‌فرد، سعید عزت‌اللهی و مرتضی پورعلی گنجی نسبت به اردوی قبل به تیم ملی دعوت شدند و باید دید مقابل بوسنی چه نتیجه‌ای کسب خواهد شد؟

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار