مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 39 هزار و 971  تن کالا مورد نظارت بازرسی بازرسان استاندارد قرار گرفت و بعد از تایید، صادرات آن‌ها از مرز مهران انجام شده است.
کد خبر: ۹۱۵۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 08 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛ مهناز همتی افزود: بر اساس ماده 7 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل کیفیت کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازار بین‌المللی و حمایت از تولید کنندگان داخلی و رونق گرفتن تولیدات داخلی است.

مدیرکل استاندارد ایلام اظهار داشت: همچنین در این مدت تعداد 237 فقره آزمون تعیین ماهیت کالاهای صادراتی غیر مشمول استاندارد اجباری انجام شده است.

همتی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون، تعداد 304 فقره اظهار نامه صادراتی در سطح استان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی گفت: این اظهار نامه‌ها برای محصولات صادراتی شامل مصالح ساختمانی و معدنی، صنایع شیمایی، نساجی و بسته بندی و سلولوزی بوده‌اند.

مدیرکل استاندارد ایلام افزود: نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری و کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب به منظور فراهم کردن امکانات رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین‌المللی از مهمترین هدف‌های اداره کل استاندارد ایلام است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار