نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد؛
سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با ورود جبهه هوای کم فشار و سرد به استان سمنان، کم کم به میزان ابرها در شهرهای این استان افزوده و دمای هوا نیز به طرز محسوسی کاهش خواهد یافت.
کد خبر: ۹۱۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴ 07 November 2020
 
کاهش دمای هوا در استان سمنان/ ابرها وارد می‌شوند

 

به گزارش تابناک سمنان نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که یک جبهه هوای سرد و کم فشار در حال ورود به استان سمنان است و یکی از مهمترین آثار آن کاهش محسوس دمای هوا، افزایش ابرها و احتمال بارش پراکنده باران به خصوص در ارتفاعات خواهد بود.

امروز شنبه پیش بینی هواشناسی برای سمنان آسمانی قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد است اما کم کم از فردا بر میزان ابرها افزوده خواهد شد و آسمان اغلب نقاط استان سمنان ابری خواهد بود. پیش بینی می‌شود دمای هوا چهار الی شش درجه کاهش یابد.

کاهش دمای هوا در شاهرود و دامغان

هم اکنون دمای هوا در مرکز استان ۲۳ درجه بالای صفر است و آسمان نیمه ابری است بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان برای امروز و فردا به ترتیب ۲۴ و ۱۱ و ۲۲ و ۱۰ درجه بالای صفر خواهد بود اما در روز دوشنبه این شاخص به ۱۹ و ۹ درجه بالای صفر کاهش خواهد یافت. شرایطی که مشابه آن در مهدی شهر نیز رخ خواهد داد و از فردا به میزان ابرها در این شهرستان افزوده خواهد شد.

در شاهرود نیز آسمان نیمه ابری است و هوا رو به سردی می‌گذارد دمای هوا همزمان با ظهر امروز شنبه ۲۰ درجه بالای صفر است و سرعت باد به ۲۱ کیلومتر بر ساعت می‌رسد از فردا بر میزان ابرها در این بزرگترین شهرستان دیار قومس افزوده خواهد شد و از روز دوشنبه احتمال بارش باران و کاهش دمای هوا پیش بینی هواشناسی برای شاهرود است.

پیش بینی هواشناسی برای فردا و پس فردای شاهرود آسمانی نیمه ابری گاهی وزش باد شدید در ارتفاعات بارش باران یا برف است موضوعی که مانند آن در شمال میامی نیز صدق می‌کند. هم اکنون دمای هوای میامی ۲۰ درجه و آسمان نیمه ابری است پیش بینی هواشناسی برای امروز و فردای این شهرستان شرق نشین آسمانی قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد شدید خواهد بود.

دامغان نیز شرایط مشابهی دارد از امروز هوا در این شهرستان سردتر می‌شود و احتمال افزایش ابر و بارش پراکنده در منطقه از فردا به مدت سه روز ادامه دارد بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز دیار صد دروازه ۲۲ و ۹ درجه بالای صفر است و هواشناسی آسمان این شهرستان را قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد شدید عنوان کرده است.

گرمسار ابری شد

گرمسار آسمان ابری را تجربه می‌کند دمای هوا ۲۴ درجه بالای صفر است و پیش بینی هواشناسی کاهش میزان دما از امروز در این شهرستان غرب نشین است شرایط در ایوان کی نیز تقریباً مشابه است آسمان این شهرستان نیمه ابری است و پیش بینی می‌شود در روزهای آتی به میزان ابرها افزوده شده و هوا نیز چند درجه سردتر شود.

در مجموع باید گفت آسمان استان سمنان امروز شنبه نیمه ابری همراه با وزش باد و کاهش محسوس دما است و از فردا به میزان ابرها افزوده خواهد شد و تا روز سه شنبه دمای هوای اغلب نقاط استان بین چهار الی شش درجه سردتر می‌شود. بارش پراکنده در نقاط مرتفع استان سمنان دیگر پیش بینی هواشناسی است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار