در نشست انعقاد تفاهمنامه نظام پزشکی مشهد با خانه مطبوعات خراسان رضوی مطرح شد؛
به منظور توسعه همکاری‌های مشترک میان سازمان نظام پزشکی مشهد و خانه مطبوعات و ورسانه های خراسان رضوی تفاهمنامه همکاری مشترکی به امضا رسید.
کد خبر: ۹۱۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰ 07 November 2020

به گزارش تابناک رضوی، مدیر خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی،انعقاد تفاهم نامه مشترک میان خانه مطبوعات و رسانه های استان و سازمان نظام پزشکی مشهد را فصل جدیدی در همکاری میان جامعه پزشکی و رسانه ای استان دانست و با اشاره به اینکه استان خراسان دومین قطب رسانه‌ای کشور به صورت عام و اولین قطب رسانه‌ای در عرصه رسانه‌های نوین کشور است، گفت:ظرفیت‌های معرفی نشده‌ی زیادی چه در جامعه پزشکی و چه در معرفی سازمان نظام پزشکی به عنوان یک سازمان پاسخگو در بخش غیر دولتی به مردم وجود دارد و که رسانه ها آمادگی همکاری در این زمینه را در راستای مسئولیت اجتماعی خودشان دارند.

وی به شکل گیری گروه پزشکان «همیار رسانه» در پی انعقاد این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت:رسانه ها نیازمند حمایت جامعه پزشکی برای انعکاس علمی و دقیق اخبار و اطلاعات حوزه بهداشت و درمان به آحاد جامعه هستند. وی همچنین از برگزاری دوره‌ی کوتاه مدتِ آموزشی «خبرنگاری تخصصی در حوزه پزشکی و بهداشت و درمان» با همکاری سازمان نظام پزشکی خبر داد و گفت: پزشکان ما در همه گیری کرونا هم سنگ تمام گذاشتند و این وظیفه رسانه‌ها است که بتوانند در این شرایط بازوی کمکی جامعه پزشکی باشند و مردم را بیش از بیش نسبت به شرایط موجود آگاه سازند.

غلامرضا بنی اسدی،نایب رییس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی در این دیدار با گرامیداشت یاد شهدای مدافع سلامت، اظهار کرد:رسانه ها در عین آگاهی بخشی عمومی رسالت انعکاس خدمات مدافعان سلامت را در دوران کرونا داشته و به خوبی در این عرصه همگام با مجاهدت کادر درمانی کوشا بودند.

دکتر مسعود زحمت کش،مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد در خصوص این تفاهم نامه همکاری گفت: به منظور توسعه ارتباطات و تعاملات بین رسانه های استان و جامعه پزشکی و با بهره گیری از ظرفیت بسیار خوب خانه مطبوعات و رسانه های استان، انعقاد این تفاهم نامه در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: شرایط سخت کار در حرفه پزشکی شامل سال‌های طولانی تحصیل، گذراندن طرح، گذراندن دوره تخصص و بازآموزی‌های مداوم باعث می‌شود پزشکان در مسییر کاری و علمی خود به چیز  دیگری جز طبابت و کسب رضایت مردم  فکر نکنند و این موضوع باعث شده که جامعه پزشکی در برقراری ارتباط با رسانه‌ها و گاهی عموم مردم تا حدودی دچار ضعف باشند.

وی افزود: نگاه بعضی از مردم و رسانه‌ها به جامعه پزشکی چندان منطبق بر واقعیت نیست و وضعیت رفاهی پزشکان با برخی تصورات عمومی و آنچه از بیرون به نظر می‌رسد فاصله دارد.

به گفته وی، شاید چیزی حدود 5 درصد از جامعه پزشکی در وضعیت مالی ویژه قراردارند؛ در حالی که این موضوع نزد افکار عمومی برای قاطبه‌ی جامعه پزشکی تصور می‌شود.

وی افزود:از حدود شش هزار پزشک عمومی در مشهد، فقط 2 هزار نفر پروانه طبابت دارند و از این تعداد 900 نفر آن‌ها دارای مطب هستند و بقیه در درمانگا‌ها، مراکز درمان اعتیاد، اورژانس ها و...فعالیت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد در ادامه ضمن انتقاد از ارائه اطلاعات غیرعلمی در برخی از رسانه‌ها درخصوص درمان کرونا، گفت: جای تاسف دارد که دانشمندان و اساتید بزرگ ما در این شرایط صدایشان به مردم نرسد و اطلاعات غیرمستند و بعضا خرافی از سوی برخی افراد به سادگی منتشر شده و افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهد. تحقیقی تا کنون در این زمینه انجام نشده است اما به عقیده من بخش قابل توجهی از فوتی های ما در ایران برمی گردد به همین اطلاعات نادرست، خرافی و خوددرمانی های عجیب و غریب که افراد بعضا به آن ها متوسل شده و زمان طلائی برای دریافت درمان واقعی را از دست می‌دهند.

دکتر زحمتکش اظهار تاسف کرد: سال های اخیر دوران بسیار سختی برای جامعه پزشکی بوده است؛سال‌هایی که  پزشکان ما با انواع فشارها روبرو بوده‌اند؛ فشار ناشی از تعرفه های ناعادلانه،مالیات های سنگین و انگشت اتهامی که مقصر همه‌ی کمی و کاستی‌های حوزه بهداشت و درمان را پزشکان معرفی کرده و آنها را در مظان اتهام قرار می‌دهد.

وی کم کردن جایگاه اجتماعی پزشکان را دارای پیامد منفی شدید خواند و هشدار داد: در شرایطی که ورود به عرصه درآمدزایی برای پزشکان عملا پس از طی سالهای طولانی تحصیل و گذراندن طرح  تقریبا قبل از 35 تا 40 سالگی امکانپذیر نیست؛ کاهش جایگاه اجتماعی پزشکان ما را به سمتی پیش سوق می دهد که در آینده ای نه چندان دور، دست به دامان پزشکان خارجی از کشورهایی چون هند و پاکستان شویم.

دکتر رضا گلدوزیان،معاون پشتیبانی و رفاهی به نمایندگی از سازمان نظام پزشکی مشهد ومجتبی محمودی،مدیر خانه مطبوعات و رسانه های استان این تفاهم نامه را امضا کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار