سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: وزش باد که از چهارشنبه شب این شهرستان مرزی را فرا گرفته، هم اکنون با سرعت ۳۸ کیلومتر بر ساعت در حال وزیدن است.
کد خبر: ۹۱۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 05 November 2020
به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا،امیرپرویز نجفی افزود: دمای فعلی هوای قصرشیرین ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر است و طبق پیش بینی های هواشناسی سامانه ناپایدار تا روز دوشنبه هفته آینده در جو منطقه حاکم است.

وی اظهارداشت: وزش باد باعث انتقال گرد و غبار به جو منطقه در نخستین ساعات بامداد امروز شد و دید افقی ناشی از غبار را در جو منطقه به ۶ کیلومتر در صبح امروز پنجشنبه کاهش داد.

سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: هم اکنون وضعیت دید به حالت استاندارد برگشته و با وجود وزش باد هم اکنون از لحاظ دید مشکلی نداریم ولی با تداوم ناپایداری ها امکان گرد و غبار در جو منطقه وجود دارد.

نجفی گفت: از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان مرزی ۱۷روز درگیر گرد و خاک بود که روزهای غبارآلود در فروردین یک روز، اردیبهشت هفت روز، خرداد ۶ روز، تیر یک روز، شهریور یک روز و آبان ماه نیز یک روز بوده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار