مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام:
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام به مطرح شدن و پیگیری مجدد تصویب منطقه آزاد مهران ازسوی نمایندگان و مسئولان استان اشاره کرد و گفت: صادرات، بازاریابی و فروش برخی محصولات جانبی، سهولت و امکان تامین تجهیزات و مواد شیمیایی مورد نیاز پالایشگاه با توجه به فاصله کم تا این مرز استراتژیک، بخشی از مزیت های ایجاد منطقه آزاد مهران برای این پالایشگاه و به تبع آن توسعه حوزه نفت و گاز استان است.
کد خبر: ۹۱۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰ 04 November 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ روح اله نوریان در جمع هیات اعزامی مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسئولان همراه که با هدف بررسی و امکان سنجی ایجاد مرز مهران به یک منطقه آزاد تجاری، از پالایشگاه گاز ایلام نیز بازدید داشت.

وی افزود: پالایشگاه گاز ایلام از ظرفیت های خوبی برای تنوع بخشی به محصولات جانبی بویژه محصول گوگرد، بعنوان یکی از خالص ترین گوگرد های تولیدی در کشور با درجه خلوص 99.9 درصد، برخوردار است که نزدیکی به یک مرکز آزاد تجاری، فرصت مناسبی برای صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاتر بوجود می آورد.

وی اظهار داشت: در پالایشگاه گاز ایلام، پنج محصول متان، اتان، گاز مایع خام، میعانات گازی و گوگرد تولید می‌ شود که از این تعداد سه محصول میعانات گازی، گاز مایع خام و اتان خوراک مجتمع پتروشیمی ایلام بوده، گوگرد تولیدی مورد استفاده صنایع داخل کشور و بخشی هم به خارج کشور صادر شده و گاز متان هم به عنوان گاز شهری به مصرف می رسد.

وی تصریح کرد: با اجرای فاز دوم در آینده نزدیک و ارتقاء ظرفیت دریافت گاز ترش از 6.8 به 10.2 هرکدام از محصولات فوق 50 درصد افزایش می یابند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار