رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: بیشتر بیماران کرونایی در استان به صورت خانوادگی به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند و گاهی چند عضو خانواده همزمان در بیمارستان‌ها به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ بستری می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹ 04 November 2020

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با تاکید بر تاثیر بالای حضور در جمع‌های خانوادگی در افزایش چشمگیری شیوع کرونا اظهار داشت: در حال حاضر بیشتر بیماران کرونایی ما به صورت خانوادگی به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند و گاهی چند عضو خانواده همزمان در بیمارستان‌ها به دلیل ابتلا به بیماری کووید-19 بستری می‌شوند که این موضوع نشان‌دهنده افزایش قدرت سرایت ویروس کرونا به ویژه در محیط‌های بسته و جمع‌های انسانی است.

وی افزود: بنابراین برگزاری مراسم عروسی، ترحیم و تجمعات با شرکت جمع زیادی از افراد می‌تواند باعث افزایش انفجاری تعداد بیمارهای کرونایی شود. بنابراین جلوگیری از بررگزاری این مراسم ضروری و حیاتی است و البته زمینه این جلوگیری باید با دخالت قضائی و به صورت فوری در سطح استان صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه از ظرفیت همه مراکز بهداشتی و درمانی استان برای غربالگری و شناسایی بیماران کرونایی بهره خواهیم گرفت، گفت: به زودی اجرای طرح غربالگری بیماران کرونایی از طریق سامانه پیامکی در استان آغاز شده و مبتلایان به کرونا با ارسال پیامک ردگیری و قرنطینه می‌شوند.

نامدار ادامه داد: هماهنگی لازم برای اداره کل مخابرات استان قزوین صورت گرفته و در چند روز آینده تلاش می‌کنیم بیشتر جمعیت استان را از طریق پیامک غربالگری کرده و بعد از قطعی شدن علائم کرونا در هر فرد هم‌استانی نسبت به قرنطینه خانگی یا بیمارستانی او اقدام کنیم.

وی یادآور شد: اگر مردم قزوین بتوانند فاصله‌گذاری اجتماعی را به دقت رعایت کنند و از حضور در مناطق شلوغ و پرتجمع خودداری کنند، می‌توانیم نمودار ترسناک شیوع کرونا در استان قزوین را کاهشی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار