مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با توجه به اهمیت تعامل بین والدین دانش‌آموزان و معلمان اتاق ویژه گفت‌وگوی اولیا و مربیان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان قزوین ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۹۱۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸ 04 November 2020

حسنعلی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با بیان اینکه در بیشتر مدارس استان کمبود ارتباط و تعامل دو سویه میان معلمان و اولیای دانش‌آموزان را حس می‌کنیم اظهار داشت: بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با توجه به اهمیت تعامل بین والدین دانش‌آموزان و معلمان اتاق ویژه گفت‌وگوی اولیا و مربیان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان قزوین ایجاد می‌شود.

وی با ذکر اینکه این اتاق‌ها دو کارکرد همسو و مرتبط دارند، اضافه کرد: در این اتاق‌ها هم اولیا با همدیگر جلسه می‌گذارند و مشکلات دانش‌آموزان را برطرف می‌کنند و هم با مربیان و معلمان جلسه برگزار کرده و در جریان رابطه آموزشی معلمان و دانش‌آموزان خود قرار خواهند گرفت.

اصغری ادامه داد:‌ البته اتاق گفت‌وگوی اولیا و مربیان امسال در چند مدرسه منتخب به صورت آزمایشی ایجاد می‌شوند، ولی از سال تحصیلی آینده همه مدیران موظف به ایجاد اتاق یادشده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اجرای طرح «مدرسه کانون تربیت محله» را یکی دیگر از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری دانست و گفت: در قالب این طرح نحوه فعالیت مسئولان و مدیران نواحی و مناطق 15 گانه آموزش و پرورش استان را رصد می‌کنیم تا از این طریق بتوانیم مدیرانی را در مناطق منصوب کنیم که بهترین تعامل را با دانش‌آموزان و اولیای آنها داشته باشند.

اصغری با تاکید بر لزوم فعال شدن شورای مدارس تصریح کرد: این شوراها که متشکل از نماینده انجمن اولیا و مربیان، نماینده معلمان و مدیر مدرسه هستند باید از زوایای مختلف همه قضایا و مباحث مربوط به آموزش و مسیر اجرای فرآیند آموزش را آسیب‌شناسی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار