از آغاز اجرای طرح دادرسی الکترونیک در استان قزوین، طی پنج ماه اخیر، ۳۲۹ پرونده مورد بررسی قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه قبل ۶۲.۵ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۱۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴ 04 November 2020

حجت الاسلام قدرتی، رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: با این روند رشد انتظار می‌رود تا پایان سال جاری شاهد افزایش بیشتر و قابل توجهی در امر دادرسی الکترونیک باشیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: دادرسی الکترونیکی در راستای اجرای سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه به‌ویژه برنامه چهارم توسعه قضایی و روزآمد کردن بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در پرونده‌های دارای زندانی به اجرا درآمد.

مقام ارشد قضایی استان افزود: این نوع دادرسی در پرونده‌های مذکور به جهت اعزام نشدن زندانیان به دادسرا و دادگاه با هدف اجرای دستورالعمل صادره رئیس قوه قضائیه، کاهش اطاله دادرسی، تسریع و تسهیل در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها و کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین، شرایط را برای توسعه دادرسی الکترونیک و بهره گیری از علوم نوین سایبری در خدمات قضایی مهیا دانست و گفت: دادگستری استان خود را مقید و متعهد می‌داند، تلاش خود را برای گسترش دادرسی الکترونیک به کار گیرد و در مراحل بعد تعداد عناوین خواسته و شعب بیشتری تحت این شیوه به دادرسی مشغول شوند.

وی افزود: دادرسی تمام الکترونیک در ابتدا در سه شعبه منتخب از محاکم خانواده و حقوقی قزوین و همچنین ۲ شعبه شورای حل اختلاف به طور محدود اجرا شده بود و باید هرچه زودتر بستر‌های سخت افزاری و نرم افزاری را برای توسعه این مهم فراهم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار