رییس اتاق اصناف یزد گفت: حدود ۹۰ درصد صاحبان صنوف مختلف برای پیشگیری از کرونا در رعایت مقررات بهداشتی و پروتکل‌های ابلاغی همکاری دارند و طی روزهای پیش‎رو تعامل بیشتر همه جامعه هدف را شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۹۱۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 04 November 2020

علیرضا حسنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اصناف استان به خصوص در شهر یزد همواره در کنار مسوولان به وظایف قانونی خود و خدمت به مردم و کشور همراه بودند افزود: برای پیشگیری از کرونا باید یک عزم جدی در بین همه اقشار به وجود آید.

وی ادامه داد: موضوع کرونا به یک صنف و دستگاه خاص اختصاص ندارد و مشکل مهم ملی است و همه باید برای پیشگیری و مهار آن با جدیت و همدلی وظایف قانونی، ملی و انسانی خود را انجام دهند که در این خصوص اصناف همواره پیشگام بوده و همچنان مقررات را انجام می‌دهند.

این مسوول اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون توسط صاحبان اصناف و بازاریان فداکار یزد افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال جمع‌آوری شده و برای امور مختلف هزینه شد و این روند بر اساس نیاز و کمک به آسیب‌دیدگان این ویروس ادامه دارد و مشکلی در ارایه خدمات بیشتر نیست.

حسنی با بیان اینکه کار سرکشی به صنوف برای اعمال مقررات با قوت ادامه دارد بیان کرد: نظارت مستمر و پیگیر برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی محور فعالیت اتاق اصناق با همکاری جامعه هدف است که تا هر زمانی که لازم باشد پیگیری و اقدام می‌شود.

ساعت کار اصناف یزد تا ساعت ۳۰: ۱۶ دقیقه عصر هر روز تعیین شده و این استان ۵۰ هزار واحد صنفی دارد که بیش از نیمی از این واحد در مرکز  استان فعالیت دارد. 

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز ( سه شنبه) گفت: با فوت ۴۲۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی  به بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۶ هزار و ۱۶۰ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۳ آبان ۱۳۹۹  و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت هزار و ۹۳۲ بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد سه هزار و ۲۹۴ نفر نیاز به بستری در بیمارستان داشتند و با این حساب ، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۳۷ هزار و ۷۱۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:تاکنون ۴۹۵ هزار و ۴۷۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین پنج هزار و ۳۷۸ نفر از افراد بدحال  تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۳۶ هزار و ۶۳۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: از لحاظ شیوع کرونا شرایط در استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان قرمز است و  هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارد.

وی گفت: ویروس کرونا از طریق عطسه، سرفه و صحبت به اطراف فرد ناقل منتقل می شود و حتی ویروس های دارای وزن سبک تر تا ساعت ها در هوای پیرامون فرد باقی می ماند بنابراین خطر انتقال بیماری در محیط های سربسته بسیار زیاد است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: این نگرانی به خصوص در فصول سرد سال که در و پنجره های منازل بسته است بیشتر است بنابراین لزوم استفاده از تهویه مناسب برای جلوگیری از قدرت سرایت ویروس کرونا بسیار مهم است و یکی از نگرانی های جدی وزارت بهداشت در فصول سرد سال نبود تهویه مناسب در مکان های سربسته و افزایش قدرت انتقال این ویروس و افزایش تصاعدی موارد بیماری در کشور است.

لاری ادامه داد: با توجه به این نگرانی جدی از مردم درخواست داریم تا حد ممکن از حضور در فضاهای سربسته و مکان های پرتجمع و پرتردد مانند پاساژها و مراکز خرید سربسته خودداری کنند و در صورت حضور  حتما ماسک بزنند و فاصله ۱.۵ تا ۲ متری را از دیگران حفظ کنند.

وی گفت: توصیه مهم دیگر وزارت بهداشت این است که از مردم می خواهیم در این شرایط خطرناک از هر گونه برگزاری مهمانی، دورهمی های خانوادگی با اقوام و آشناسان جدا خودداری کنند تا شاهد افزایش بیشتر موارد ابتلا و مرگ ناشی از بیماری کووید۱۹ در کشور نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار