معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: با کارفرمایانی که کارگران مبتلای به کرونا خود را به‌کار گرفته و آنها را مجبور به حضور در واحدهای تولیدی و صنعتی می‌کنند، برخورد جدی می‌کنیم.
کد خبر: ۹۱۴۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳ 03 November 2020

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به سخت‌گیری برخی کارفرمایان برای حضور کارگران مبتلا به کرونا بر سر کار اظهار داشت:‌ با کارفرمایانی که کارگران مبتلای به کرونا خود را به‌کار گرفته و آنها را مجبور به حضور در واحدهای تولیدی و صنعتی می‌کنند، برخورد جدی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین هیچ کارفرمایی حق ندارد کارگران مبتلای خود را به دلیل حاضر نشدن بر سر کار اخراج کند؛ چرا که هر کارگر مبتلا به کرونا باید حداقل 2 هفته قرنطینه شود و بعد از آن هم با تشخیص پزشک به کار برگردد.

حبیبی ادامه داد: با وجود کنترل‌هایی که برای حضور پیدا نکردن افراد مبتلا به کرونا بر سر کار وجود دارد، اما موردهای انگشت‌شماری هم وجود دارد که کارفرمایان کارگران خود مجبور به این کار می کنند که به فرمانداران دستور دادیم با کارفرمایان خاطی در این حوزه برخورد قانونی کنند.

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونای استان قزوین در ادامه به کمبود نیروی انسانی در سازمان صنعت، معدن و تجارت برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی سطح استان اشاره کرد و گفت: به همین خاطر به فرمانداران و بخشداران دستور داده‌ایم که از ظرفیت بسیج و هلال‌احمر برای امر نظارت و بازرسی استفاده کنند.

حبیبی افزود: بنابراین نیروهای بسیج، هلال‌احمر و سازمان صمت با تقسیم‌بندی شهر به مناطق مختلف بر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی مختلف به ویژه در خیابان‌ّهای شلوغ و پر رفت‌وآمد نظارت می‌کنند. البته این کار به طور موقت انجام می‌شود و بعد از خارج شدن استان قزوین از وضعیت قرمز نظارت‌ها و بازرسی‌ها به حالت عادی برخواهد گشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار