رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: ۸۰ درصد بیماران کرونایی با بستری شدن در خانه بهبود پیدا می‌کنند و با توجه به کمبود تخت‌های بیمارستانی نیاز نیست که به بیمارستان مراجعه کنند.
کد خبر: ۹۱۴۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷ 03 November 2020

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به مراجعه بالای بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان‌های سطح استان اظهار داشت: 80 درصد بیماران کرونایی با بستری شدن در خانه بهبود پیدا می‌کنند و با توجه به کمبود تخت‌های بیمارستانی نیاز نیست که به بیمارستان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: فقط 20 درصد بیماران کرونایی ممکن است شرایط بسیار بدی از این بیماری را طی کنند و البته 5 درصد از مبتلایان به کرونا هم دچار وضعیت وخیم این بیماری می‌شوند و نتیجه درمان آنها مشخص نیست.

نامدار با اشاره به جهش‌های متعدد ویروس موذی کرونا ادامه داد: هر مرحله که این ویروس وارد بدن بیماران شده و خارج می‌شود، جهش پیدا می‌کند و مدام سرعت و قدرت بیماری‌زایی آن در حال افزایش است. در ضمن با وجود اینکه ویروس کرونا بیشتر افراد کهنسال را به کام مرگ می‌کشاند، اما در مجموع سن و سال نمی‌شناسد و جوانان زیادی را از ما گرفته است.

لزوم تدوین سبک زندگی جدید در دوران کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه بحران همه‌گیری کرونا تغییر سبک و عادات زندگی را برای ما واجب کرده است، گفت: صاحب‌نظران اقتصاد، اپیدمیولوژی، جامعه‌شناسی و تمام کسانی که در علم مدیریت، سیاست و فرهنگ دستی دارند، باید یک مدل سبک زندگی جدید را در دوران کرونایی ارائه دهند و بتوانیم در استان قزوین جزو پیشگامان تدوین این سبک زندگی باشیم.

نامدار افزود: نوبت‌دهی الکترونیکی به مردم برای حضور در دستگاه‌های خدمات‌رسان یکی از راهکارهای مؤثر مقابله با بحران کروناست که امیدواریم به زودی از سوی ستاد مقابله با کرونا به دستگاه‌های دولتی سراسر استان ابلاغ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار