استاندار ایلام؛
استاندار ایلام به ظرفیت‌های مهم استان چون ۱۱ درصد ذخایر گاز، چهار درصد ذخایر نفت، ۴.۵ درصد صادرات کشور و … اشاره کرد و افزود: علاوه بر این، زیرساخت‌های ایجاد شده در منطقه ویژه مهران خود می‌تواند بستر بسیار خوبی برای ایجاد منطقه آزاد تجاری باشد.
کد خبر: ۹۱۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 03 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛  قاسم سلیمانی‌دشتکی با عنوان این مطلب که در غرب کشور استان ایلام با ۴۳۰ کیلومتر دارای بیشترین مرز مشترک با کشور عراق است، اظهار کرد: علاوه بر این، مناطق همسایه ایلام در آن طرف مرز دارای اشتراکات زیاد مذهبی، قومی و فرهنگی با استان است.

وی در ادامه گفت: امتیاز مهم دیگر طراحی دو آزاد راه حمیل، ایلام، مهران، کربلا و دیگری آزاد راه پل زال، مورموری، چیلات، دهلران، نجف اشرف و دو خط راه آهن اسلام آباد به ایلام و راه آهن اندیمشک به دهلران و همچنین بزرگراه مهران، دهلران به اندیمشک است که باعث اتصال شمال، جنوب و مرکز کشور به استان و در نهایت کشور عراق می‌شود که این مهم باز می‌تواند در ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران موثر باشد.

نماینده عالی دولت در استان سپس به ظرفیت‌های مهم استان چون ۱۱ درصد ذخایر گاز، چهار درصد ذخایر نفت، ۴.۵ درصد صادرات کشور و … اشاره کرد و افزود: علاوه بر این، زیرساخت‌های ایجاد شده در منطقه ویژه مهران خود می‌تواند بستر بسیار خوبی برای ایجاد منطقه آزاد تجاری باشد.

استاندار ایلام در ادامه از پایانه مرزی، گذر مرزی و بازارچه مرزی مهران به عنوان امتیاز ویژه ای در ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران یاد کرد و گفت: علاوه بر این، بازارچه جدید دیگر بنام چنگوله در مهران ایجاد می‌شود که مجموعه اینها پتانسیل و ظرفیت خوبی در منطقه ایجاد خواهد کرد.

وی در ادامه به دو طرح عظیم کشاورزی به عنوان مزیت‌های مهم دیگر در منطقه اشاره کرد و گفت: طرح احیا و طرح سامانه گرمسیری دو طرح مهم و بزرگ استان است که حدود ۸۰ درصد آن در محدوده مهران قرار دارد که در مراحل پایانی کار است و این مهم موجب تحول عظیمی در سیستم کشاورزی استان و راه ورود سرمایه‌گذاران را برای ایجاد صنایع تبدیلی در استان باز خواهد کرد.

سلیمانی‌دشتکی سپس از مشوق‌های لازم برای ایجاد سرمایه‌گذاری و بالا بردن امنیت مناطق مرزی شرق و غرب کشور به عنوان ظرفیت دیگر برای ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران یاد کرد و گفت: هر سرمایه‌گذاری که در این مناطق قصد سرمایه‌گذاری داشته باشد علاوه بر بیمه امنیتی و تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات، ۱۵ درصد اضافه بر ردیف بودجه تسهیلات دریافت می‌کند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار