دبیر کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام؛
دبیر کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:برای توسعه استان ایلام و شهرستان مهران باید نکاتی همچون تقویت زیرساخت های انرژی از قبیل نفت و گاز و صنایع پایین دست پتروشیمی و صادرات برق مد نظر قرار گیرد.
کد خبر: ۹۱۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ 02 November 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت اله هاشم بیگی  در بازدید از بخش های مختلف شهرستان مهران به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و دامپروری، کانی های غیر فلزی و مصالح ساختمانی و همچنین مطرح شدن مهران به عنوان منطقه ترانزیتی با انبارها و سیلوهای پیشرفته برای توسعه صادرات و دپو صادرات سایر کشورها باید مد نظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین بحث راه آهن و زیرساخت های جاده ای مناسب و فرودگاه مهران نیز باید هرچه سریعتر به صورت جدی پیگیری شود.

هاشم بیگی گفت: با توجه به بازدید امروز می توان دریافت که طرف عراقی به استان ایلام اعتماد کامل دارد و زیرساخت های توسعه ای خوبی در آن سوی مرز مهران ایجاد کرده که نیاز است ما هم این زیرساخت ها را در مرز مهران ایجاد و توسعه دهیم.

-نهایت دقت در تهیه گزارش منطقه آزاد تجاری مهران وعده نماینده تشخیص مصلحت نظام به مردم ایلام

وی در پاسخ به سوال آیا بالاخره مرز مهران منطقه آزاد می شود یا خیر اظهار داشت: ما با توجه به اختلاف مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در خصوص ۲۳ پرونده ارسالی به مجمع که منطقه آزاد مهران نیز جزو آنها می باشد وظیفه داریم اطلاعات دقیق در مورد تک تک مناطق جمع آوری کنیم.

هاشم بیگی گفت: امیدواریم که در جلسه شورای ملی آنچه به نفع کشور و استان ایلام است اتفاق بیفتد.

وی تاکید کرد: می توانیم قول دهیم که با نهایت دقت اطلاعات کامل پرونده به خوبی در خصوص شهرستان مهران تدوین شود.

وی افزود: اکنون پرونده ۱۳ منطقه ویژه، هشت منطقه آزاد و ۲ مورد اصلاح محدوده به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده که باید به بازدید و بررسب تک تک این مناطق برویم.

دبیر کمیسیون اقتصادی تشخیص مصلحت نظام گفت: لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری کشور در تاریخ ۳۱ اردیبهشت سال جاری به عنوان اختلاف مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان به مجمع ارسال شد و بصورت میدانی بازدید به عمل آمد.

هاشم بیگی اظهار داشت: استاندار ایلام و نمایندگان مجلس استان پیگیر ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران هستند و درصدد توسعه زیرساخت های اصلاحی می باشند.

وی از تهیه پیش نویس سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و گفت: این پیش نویس در حال تهیه است تا تقدیم رهبر معظم انقلاب شود.

ظرفیت های ایلام مناسب استان سه میلیون نفری است

دبیر کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: ظرفیت های استان ایلام و شهرستان مرزی مهران متناسب با استان سه میلیون نفری است که با توسعه زیرساخت های اساسی تقویت می شود.

وی تاکید کرد: سعی داریم ظرفیت های استان ایلام را متناسب با توسعه بیشتر در پیش نویس برنامه هفتم توسعه حتما لحاظ کنیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار