فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: در راستای کمک به بخش درمان و آسیب‌دیدگان ناشی از ویروس کرونا ۶۰۰ قرارگاه مردمی مواسات در مساجد شهرها و روستاهای این استان تشکیل شده است.
کد خبر: ۹۱۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹ 01 November 2020

سرتیب رضا پورشمسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ستادها با حضور فعال مردم و جوانان مومن و انقلابی و پایگاه‌های مقامت بسیج فعالیت دارد.

وی ادامه داد: کمک به سلامت شهروندان در برابر کرونا و پیشگیری از شیوع آن با انجام امور فرهنگی، آموزشی و خدمات‌رسانی با همکاری خیران هر محله، از جمله محور برنامه هاست .

به گفته این مسوول، اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی در خصوص اهمیت و اجرای برنامه‌های بهداشتی و  شناسایی و کمک به درمان بیماران محله ها از جمله اهداف طرح است .

پورشمسی یادآور شد:  در این مورد کمک برای اجرای طرح غربالگری، تامین جهیزیه برای ازدواج آسان جوانان، تعمیر مسکن نیازمندان و حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت  نیز پیش‌بینی و اقدام می‌شود.

استان یزد با حدود ۲ هزار باب مسجد فعال ۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده دارد. 

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( شنبه) گفته بود که با فوت ۳۸۶ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به بیماری کووید- ۱۹ در کشور به ۳۴ هزار و ۸۶۴ نفر رسیده است و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر دهم آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هفت هزار و ۸۲۰ بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۱۷ نفر نیاز به بستری در بیمارستان داشتند و با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ به ۶۱۲ هزار و ۷۷۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۴۸۱ هزار و ۹۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۱۸۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند  و تاکنون چهار میلیون و ۹۲۹ هزار و پنج آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: شرایط از لحاظ شیوع کرونا در استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان قرمز است و هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار