استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: کمیسیون نظارت بر اتحادیه‌های صنفی باید در سازمان صمت استان فعال شود و این سازمان نباید وظیفه اصلی‌اش که نظارت بر بازار است را به اتحادیه‌ها محول کند.
کد خبر: ۹۱۳۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 31 October 2020

هدایت‌الله جمالی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با بیان اینکه وظیفه سازمان صمت در شرایط فعلی و پرنوسان بازار وظیفه بسیار خطیر و سنگینی است اظهار داشت: کمیسیون نظارت بر اتحادیه‌های صنفی باید در سازمان صمت استان فعال شود و این سازمان نباید وظیفه اصلی‌اش که نظارت بر بازار است را به اتحادیه‌های صنفی محول کند.

وی اضافه کرد: واقعیتی که وجود دارد این است که تعارف و رودربایستی بین مسئولان اتحادیه‌های صنفی و اعضای این اصناف سبب می‌شود که برخوردهای اتحادیه‌ها با واحدهای صنفی متخلف و گران‌فروش چندان جدی نباشند. ضمن اینکه مسئولان این اتحادیه‌ها در پایان دوره کاری خود دوباره به رای اعضای صنف خود احتیاج دارند.

جمالی‌پور با ذکر اینکه کمتر از 10 درصد بازرسی‌های اتحادیه‌های صنفی استان از واحدهای صنفی منجر به تشکیل پرونده در حوزه گران‌فروشی و تخلفات مشابه شده است، ادامه داد: بنابراین اگر بخواهیم امر حیاتی نظارت بر بازار کالاهای اساسی و ارزاق عمومی را به اصناف واگذار کنیم، مطمئناً نتیجه مورد نظر ما اتفاق نخواهد افتاد؛ چرا که به هرحال اتحادیه‌های صنفی از جنس اصناف هستند و قطعاً باید بر کار این اتحادیه‌ها به شکل جدی نظارت شود.

استاندار قزوین با اشاره به کمبود برخی کالاهای اساسی مانند روغن جامد در استان گفت: سازمان صمت باید با جدیت به این حوزه ورود کند و ضمن تقویت کمیسیون نظارت بر اتحادیه‌های صنفی، به صورت روزانه وضعیت بازار را رصد کند تا بتوانیم به مصوبات ستاد تنظیم بازار استان جامه عمل بپوشانیم.

جمالی‌پور یادآور شد: تا زمانی که کمیسیون یاد شده را فعال نکرده و در این شرایط منفعلانه عمل می‌کنیم، نباید از اصناف توقع داشته باشیم که به وظیفه نظارتی‌شان خوب عمل کنند. اگر این کمیسیون فعال و تقویت شود، آن قوت اتحادیه‌های صنفی هم بالاجبار باید از قانون تبعیت کنند و به شدت تمام با واحدهای صنفی متخلف رفتار کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار