رئیس پارک‌ علم و فناوری استان قزوین گفت: طبق مصوبه کارگروه پژوهش، فناوری و نوآوری استان قزوین ۴۰ هکتار زمین برای احداث ساخت پردیس علم و فناوری استان قزوین در شهرستان آبیک اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۱۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ 28 October 2020

مصطفی مافی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با اشاره به کمبود شدید فضا، امکانات و زیرساخت مناسب جهت استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان در پارک علم و فناوری قزوین اظهار داشت: به همین خاطر طبق درخواست پارک علم و فناوری قزوین قرار شد که پردیس علم و فناوری استان در شهرستان آبیک ساخته شود تا شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور استان قزوین در آن مستقر شوند.

وی اضافه کرد: بنابر این طبق مصوبه کارگروه پژوهش، فناوری و نوآوری استان قزوین و با دستور استاندار 40 هکتار زمین  برای احداث ساخت پردیس علم و فناوری استان قزوین در آبیک اختصاص یافت. این زمین در بخشی از اراضی محل توسعه شهرک صنعتی کاسپین 2 واقع در شمال آزادراه آبیک-تهران قرار دارد و بنابراین برای احداث پارک علم و فناوری آبیک به مشارکت جدی و کمک همه‌جانبه مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیاز داریم.

مافی با بیان اینکه طرح توجیهی برای فرآیند ساخت، آماده‌سازی و بهره‌برداری از این پردیس علم و فناوری تهیه شده است، ادامه داد: مجوزهای لازم برای احداث این پردیس و شهرک علم و فناوری اخذ شده و پس از تامین اعتبار ساخت آن از محل بودجه‌های استانی، کمک‌های مردمی و اعتبارات بلاغی مرتبط و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز از محل منابع و کمک‌های استانی احداث آن آغاز خواهد شد.

رئیس پارک‌ علم و فناوری استان با ذکر اینکه برای احداث این پردیس به حمایت کامل مجموعه استانداری نیاز داریم، گفت: برای تامین زیرساخت‌‌های اجرای این پروژه و تهیه مدل اقتصادی پردیس علم و فناوری آبیک باید مجوزهای لازم توسط استاندار و مجموعه معاونان استاندار قزوین صادر شود.

مافی افزود: همچنین اداره کل راه و شهرسازی شرایط واگذاری زمین تعیین‌شده را تسهیل کند تا بتوان عملیات عمرانی ساخت پردیس یادشده را هر چه زودتر آغاز کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار