معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در بیست و سومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس استان ۱۸۰ هزار دانش آموز قزوینی از طریق شبکه شاد شرکت کردند.
کد خبر: ۹۱۲۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ 28 October 2020

حجت الاسلام علی انصاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری این دوره از انتخابات به صورت الکترونیکی و تاکید بر ایجاد حس مسوولیت اجتماعی در دانش آموزان، افزود: بر اساس ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، انتخابات شوراهای مدارس ضمن ایجاد حس مسوولیت‌پذیری اجتماعی، حس مشارکت در برنامه‌ریزی برای آینده را نیز میان دانش‌آموزان ایجاد می‌کند.

وی اظهار داشت: شوراهای دانش آموزی با هدف توانمندسازی و تقویت مهارت‌های اجتماعی و مدنی دانش آموزان و مشارکت آنان در فعالیت‌های تربیتی و آموزشی تشکیل شده است.

حجت الاسلام انصاری ادامه داد: با توجه به شرایط موجود در کشور و شیوع ویروس کرونا این انتخابات به صورت برخط و در بستر شبکه شاد به مدت سه روز از ۶ آبان شروع شده و تا هشت آبان ماه ادامه دارد.

این مسوول با بیان اینکه انتخابات از پایه سوم ابتدایی به بالاتر برگزار می‌شود، افزود: مدارسی که آموزش‌های آنها در بستر شبکه شاد انجام می‌شود با نرم افزار انتخابات شوراهای دانش‌آموز در شبکه شاد می‌توانند به صورت برخط در این انتخابات شرکت کنند.

وی با اشاره به انتخاب هشت هزار دانش آموز قزوینی در انتخابات شوراهای دانش آموزی مداری، خاطرنشان کرد: مدیران مدارس باید موضوع انتخابات شورای دانش آموزی را جدی بگیرند، زیرا یکی از فرصت‌های خوب که موجب حضور فعال و با نشاط دانش آموزان در فعالیت‌های پرورشی را فراهم می‌کند، شورای دانش آموزی است که رشد و پرورش بعد اجتماعی و سیاسی دانش آموزان را مورد هدف قرار داده است.

حجت اسلام انصاری با بیان اینکه تبلیغات کاندیدا نیز به صورت برخط و از طریق شبکه شاد انجام شده است، افزود: در مدارس روستایی و مدارس دارای دانش‌آموزان کم این انتخابات به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: شورای دانش‌آموزی، عرصه‌ای برای مشارکت عملی دانش‌آموزان در فرآیند تصمیم‌سازی، تجربه مسوولیت‌پذیری، کار گروهی و تقویت خودباوری دانش‌آموزان است.

حجت الاسلام انصاری در خصوص تعداد اعضای شوراهای دانش‌آموزی در مدارس، یادآور شد: در مدارس تا ۱۰۰ دانش‌آموز، پنج عضو اصلی شورای دانش‌آموزی و ۲ عضو علی البدل، در مدارس تا ۱۵۰ دانش‌آموز هفت عضو اصلی شورای دانش‌آموزی و ۲ عضو علی البدل و در مدارس دارای بیش از ۱۵۰ دانش‌آموز، ۹ عضو اصلی شورای دانش‌آموزی و ۲ عضو علی البدل حضور خواهند داشت.

استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار