معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا طرح خودآموز بی‌سوادان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۱۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴ 27 October 2020

کبری جعفر بیگلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح برای تداوم آموزش در نهضت سوادآموزی در زمان شیوع کرونا طراحی شده و افراد ۱۰ تا ۴۹ سال که از نعمت سواد محروم هستند، می‌توانند با انتخاب یک نفر از اعضای خانواده یا نزدیکان خود به عنوان پشتیبان، آموزش ببینند.

وی اظهار داشت: باتوجه به شرایط موجود و روند شیوع کرونا، خانواده‌ها رغبت چندانی برای ادامه تحصیل و سوادآموزی ندارند و این امر را جزو اولویت‌های خود نمی‌دانند.

جعفر بیگلو با بیان اینکه در شرایط فعلی بهترین فرصت برای گسترش آموزش فرد به فرد با استفاده از ظرفیت با سوادان خانواده‌ها است، افزود: در این طرح،  افراد با دریافت کتاب‌های مخصوص سوادآموزی از آموزش و پرورش می‌توانند از طریق یکی از نزدیکان خود به فراگیری سواد در منزل پرداخته و در صورت قبولی در آزمون‌های پایان دوره، گواهی معتبر نهضت سواد آموزی دریافت کنند.

این مسوول خاطرنشان کرد: افراد آموزش دهنده نیز به ازای آموزش هر فرد در منزل، مبلغ  ۸۹۶ هزار تومان از آموزش و پرورش دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه امسال، چهار هزار و ۶۴۶ نفر بی‌سواد و کم‌سواد سهمیه استان قزوین در طرح سوادآموزی است، افزود: نهضت سواد آموزی استان در قالب سه عنوان برنامه عملیاتی،  شاخص‌های توسعه مراکز یادگیری محلی در سطح استان، سوادآموزی و یادگیری مادام العمر و توسعه توانمندسازی نیروی انسانی را در دستور کار قرار داده است.

جعفر بیگلو با اشاره به اتخاذ سیاست‌های آموزشی جدید در دوران کرونا تصریح کرد: آموزش‌های سوادآموزی نیز مانند سایر مدارس به‌صورت نیمه‌حضوری، غیرحضوری و مجازی و همچنین از رسانه ملی دنبال می‌شود.

معاون نهضت سواد آموزی استان قزوین با اشاره به شیوع ویروس کرونا اضافه کرد: در چنین شرایطی فعالیت‌های آموزشی از جمله آموزش بزرگسالان به سمت مجازی و تلفیقی شدن حرکت کرده و مراکز یادگیری محلی به جز زندان به صورت مجازی در حال برگزاری است.

وی افزود: هم اکنون یک مرکز یادگیری محلی در ندامتگاه چوبیندر ویژه آقایان و چهار مرکز یادگیری در شهرستان‌های استان، ویژه بانوان فعال بوده و در برنامه امسال فعالسازی ۲ مرکز یادگیری در ندامتگاه بویین زهرا و آراسنج در دستور کار قرار گرفته است.

قزوین جزو ۱۰ استان برتر کشور در زمینه سوادآموزی است و حدود ۲ درصد جمعیت استان بی‌سواد هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار