اعمال محدودیت در مشاغل گروه‌های سه و چهار
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به انتشار لیست 43 شهر بحرانی در ارزیابی‌های وزارت بهداشت، اظهار کرد: این شهرها مشمول ممنوعیت در گروه‌های چهارگانه کسب و کارها و فعالیت‌ها می شوند، لذا هنوز هیچ‌کدام از شهرستان‌های استان قزوین در ردیف 43 شهرستان بحرانی قرار نگرفته است.
کد خبر: ۹۱۱۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 26 October 2020

منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به انتشار لیست 43 شهر بحرانی در ارزیابی‌های وزارت بهداشت، اظهار کرد: این شهرها مشمول ممنوعیت در گروه‌های چهارگانه کسب و کارها و فعالیت‌ها می شوند، لذا هنوز هیچ‌کدام از شهرستان‌های استان قزوین در ردیف 43 شهرستان بحرانی قرار نگرفته است.

وی با تأکید بر اینکه این لیست توسط وزارت بهداشت به روزرسانی خواهد شد، عنوان کرد: برای مدیریت وضعیت کرونا، وزارت بهداشت دو نوع اقدام «محدودیت» و «ممنوعیت» را برای مشاغل و کسب‌وکارها تعریف کرده که ممنوعیت‌ها تنها شامل شهرستان‌های بحرانی خواهد بود.

حبیبی افزود: از آنجایی که هیچ یک از شهرستان‌های استان در لیست وزارت بهداشت نیست، لذا تمامی مناطق استان فعلاً تنها مشمول محدودیت در فعالیت‌ها می‌شوند.

جانشین و سخنگوی ستاد کرونای استان قزوین عنوان کرد: در استان قزوین در مشاغل، کسب‌وکارها و فعالیت گروه‌های سه و چهار محدودیت‌هایی اعمال شده که این محدودیت‌ها در ستاد کرونای استان و مصوب و ابلاغ شده است.

این مسؤول با اشاره به محدودیت‌های تصویب شده، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید 50 درصد کارکنان خود را در طول روز به‌صورت نوبتی کاهش دهند، و در کاهش ظرفیت فعالیت نیروها نیز باید به نحوی مدیریت کنند که هیچ‌گونه خلل و کوتاهی در رسیدگی به امور مردم و ارباب رجوع ایجاد نشود و خدمات به روال عادی و قبل ارائه شود.

حبیبی عنوان کرد: تمامی مدارس، مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، مراکز آموزش فنی و حرفه‌‎ای و آموزشگاه‌های زبان و مانند آن همچنان به‌صورت غیرحضوری و مجازی باید ادامه فعالیت دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین همچنین افزود: برگزاری تجمع و مراسم فرهنگی و مذهبی و همایش‌ها برگزار نخواهد شد و علاوه بر آن برگزاری هرگونه مراسم ترحیم به‌صورت عمومی هم ممنوع است.

این مسؤول اظهار کرد: برگزاری مراسم عمومی ترحیم در مساجد و آرامستان‌ها ممنوع است و صرفاً باید به‌صورت محدود و خانوادگی برگزار گردد و تجمعی صورت نگیرد، لذا در این راستا چاپخانه‌ها از انتشار هرگونه آگهی ترحیم منع شده‌اند و اگر چنین آگهی چاپ شود با آن چاپخانه برخورد خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در پایان اظهار کرد: تالارهای پذیرایی فقط با 30 درصد ظرفیت آن هم با مراعات اصول بهداشتی، می‌توانند خدمات ارائه دهند و رستوران‌ها و فست فودها نیز فقط به‌صورت بیرون‌بر مجاز به فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مشاغلی که معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین از محدودیت در فعالیت آن‌ها خبر داد به شرح زیر هستند:

گروه شغلی سه: مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری.

گروه شغلی چهار: همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار