استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت:‌ متاسفانه بانک‌های ما با بخشی‌نگری و در نظر گرفتن منافع خود هم به منافع خود و هم به تولیدکنندگان و تولید ملی آسیب می‌زنند.
کد خبر: ۹۱۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸ 24 October 2020

هدایت‌الله جمالی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با بیان اینکه بخش زیادی از مشکلاتی که تولیدکنندگان امروز مطرح می‌کنند مربوط به بانک‌ها است اظهار داشت: متاسفانه نظام بانکی ما با یک نگاه بسته به مسائل و موضوعات اقتصادی به ویژه در حوزه تولید ملی نگاه می‌کند که این نگاه بسته مشکلات جدی را برای ما ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: متاسفانه بانک‌های ما با بخشی‌نگری و در نظر گرفتن منافع خود هم به منافع خود و هم به تولیدکنندگان و تولید ملی آسیب می‌زنند. یعنی بیشتر اوقات می‌بینیم که بانک‌ها طوری تصمیم می‌گیرند که فقط در آن منافع خود را می‌بینند و اتفاقاً وقتی فقط این بخش را می‌بینند، هر 2 بخش تولید و نظام بانکی آسیب می‌بینند.

جمالی‌پور ادامه داد: وقتی تصمیم یک بانک منتج به بسته شدن، کاهش فعالیت و یا تامین نشدن نیاز یک واحد می‌شود به هر حال خود بانک هم در معرض آسیب خواهد بود چون نمی‌تواند به منافعش برسد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: درست است که بانک‌ها می‌گویند مسئولیت صیانت از سپرده‌های مردم را داریم اما این نقش صیانتی را می‌توان با حفظ تولیدکنندگان و با کمک هم انجام بدهیم چرا که وظیفه ما هم این است که به بانک‌ها در حوزه تولید کمک کنیم تا نه تولیدکنندگان و نه بانک‌ها مشکلی پیدا نکنند.

جمالی‌پور با اشاره به ابعاد اجتماعی و امنیتی تعطیلی واحدهای صنعتی توسط بانک‌ها افزود: قزوین استانی کارگری است که اگر یک واحد تولید آن دچار مشکل شود و برای حل این مشکل تدبیر نکنیم حتماً می‌تواند بحران جدی‌ امنیتی و اجتماعی را برای ما رقم بزند. بنابراین انتظارمان از دولت این است که در سطوح ملی و به ویژه در حوزه بانکی کمک بیشتری به ما کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار