معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان قزوین گفت: سه واحد تولید کننده روغن که در استان قزوین فعالیت دارند ۳۰ درصد از تولیداتشان را در فروشگاه‌ها توزیع می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷ 24 October 2020

علی اکبر کبیری، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان توزیع ۳۰ درصد تولیدات روغن در فروشگاه‌های استان قزوینقزوین در برنامه صبح بخیر قزوین با اشاره به علت گرانی اقلام و مواد غذایی در بازار اظهار کرد: ریشه مشکلات و گرانی ها، به حوزه مولد‌های تولید در کل کشور بازمی گردد.

وی افزود: در استان هفته‌ای یک بار با مسئولان ذیربط جلسه ستاد تنظیم بازار را برگزار می‌کنیم و باید یک سری مسائل و واقعیت‌ها را به مردم بگوییم تا با همراهی آن‌ها مشکلات را حل کنیم.

کبیری با بیان اینکه نظارت بر مراکز تولید، توزیع و عرضه در سطح کلان انجام می‌شود، گفت: تا زمان نظام عرضه و تقاضا همخوانی نداشته باشند نظام تنظیم بازار هیچ معنا و مفهومی ندارد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان قزوین بیان کرد: بخش عمده مواد اولیه تولید، وارداتی است و قیمت ارز، حمل و نقل و تحریم‌ها در گرانی و کمبود کالا‌ها دخیل هستند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان قزوین با اشاره به اینکه تحریم‌ها و فشار‌ها فرصت مناسبی برای تولید است، عنوان کرد: در استان قزوین تولیدات مختلف را که رصد می‌کنیم در سال‌های اخیر به چرخه تولید بازگشته اند.

وی خاطرنشان کرد: نهاده‌ها در زنجیره مواد پروتئینی ما اثر گذار هستند و قیمت گذاری برخی کالا‌ها مثل گندم در این راستا ایجاد انگیزه برای کشت و تولید است.

کبیری گفت: مشکل ما در کشور تولید و تأمین نیست بلکه هزینه تولید کود شیمیایی، ادوات، حامل‌های انرژی و دستمزد مشکل این حوزه است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان قزوین تأکید کرد: ما هر روز نظارت می‌کنیم و شاید این نظارت‌ها برای مردم خروجی نداشته باشند بنابراین بازار را عرضه و تقاضا تنظیم می‌کند.

وی با اشاره به توزیع روغن در فروشگاه‌ها تصریح کرد: سه واحد تولید کننده روغن که در استان فعالیت دارند ۳۰ درصد از تولیداتشان را در فروشگاه‌ها توزیع می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار