معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین از فعالیت ۸۳ مربی بهداشت در مقاطع مختلف تحصیلی و کمبود ۱۳۰ مربی دیگر در این حوزه خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹ 24 October 2020

عین‌الله صادقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شرایط کنونی که با ویروس کرونا درگیر هستیم کمبود معلم در حوزه بهداشت مدارس بیشتر از حوزه‌های دیگر نمایان‌ است.

وی با بیان اینکه بحث بهداشت و آموزش دانش آموزان از اهمیت بسزایی برخوردار است، اظهار داشت: طبق استاندارد باید به ازای هر ۷۵۰ دانش‌آموز، یک مربی بهداشت در اختیار آموزش و پرورش قرار داشته باشد که در حال حاضر با این استاندارد فاصله زیادی داریم.

صادقی تصریح کرد: هم اکنون اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس استان در راستای ارتقای سطح سلامت مدارس با بهره‌گیری از مشارکت فعال دانش آموزان به‌ صورت مجازی در دستور کار قرار گرفته است.

این مسوول با اشاره به اهداف اجرای طرح سفیران سلامت، گفت: ارتقای سطح سلامت در مدارس با بهره‌گیری از مشارکت فعال دانش‌آموزان، افزایش روحیه همکاری، همبستگی و ارتقای سطح آگاهی و مهارت‌های بهداشتی در دانش آموزان از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی اظهار داشت: سلامت دانش آموزان و بهداشت مدارس به طور مستمر ارزیابی شده و با همکاری مراقبان، محتواهای آموزشی تهیه و منتشر می‌شود.

صادقی با اشاره به فعالیت‌های ورزشی در مدارس، افزود: یکی از شاخص‌های سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، توجه به فعالیت‌های ورزشی و تندرستی دانش آموزان است و هر معلم به عنوان یک مربی تربیتی باید برای رشد و ارتقای جامعه هدف تلاش کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به فعالیت ۶۴۰ مربی تربیت بدنی در مدارس استان، اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و غیر حضوری شدن کلاس‌های ورزشی، معلمان تربیت بدنی استان نیز پا به پای سایر همکاران، به طراحی تمرینات در فضای مجازی و آموزش از راه دور پرداختند.

وی با بیان اینکه زنگ ورزش مانند سایر دروس در خانه پیگیری می‌شود، تصریح کرد: معلمان با ایجاد گروه در شبکه‌های مجازی و از طریق شبکه شاد، درس تربیت بدنی را به صورت روزانه در قالب فعالیت‌ها و بازی‌هایی متناسب با سن، جنس و دوره تحصیلی دانش آموزان و اهداف درس تربیت بدنی تهیه کرده و در قالب کلیپ‌های چند دقیقه‌ای در بخش آمادگی جسمانی و مهارت‌های جسمی و حرکتی منتشر می‌کنند.

صادقی افزود: این اداره کل برای پوشش کامل مدارس استان با کمبود حدود ۴۰ معلم تربیت بدنی مواجه است.

استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

 
  •  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار