مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: با مدیران متخلف در اجرای سند ۲۰۳۰ در سطح مدارس قم برخورد می‌شود که دراین‌باره خوشبختانه هیچ‌گونه موردی گزارش نشده است.
کد خبر: ۹۱۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳ 24 October 2020

به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام با اشاره به کسب رتبه نخست مسابقات عترت و قرآن و نماز در سطح کشور اظهار داشت: این موفقیت نشان‌دهنده همراهی معاونین پرورشی و تلاش دانش‌آموزان است.

وی در خصوص مصوبه‌ای در مورد تطبیق دروس واحدهای درسی عنوان کرد: تعیین تطبیق یکی از موضوعات مهم در آموزش‌ و پرورش در ارتباط با نظام آموزشی گذشته و فعلی است، دراین‌باره تطبیق دروس و واحدهای دروس مبلغ 70 هزار تومان برای هر دوره لحاظ شده است که طبق بخش‌نامه مبلغ 40 هزار تومان ثابت و به ازای هر درس 1000 تومان در نظر گرفته‌ایم.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم افزود: در نظام آموزشی 6 و 6و 3 دانش‌آموزانی که سالی واحدی بودند و بنا به دلایلی قصد ادامه تحصیل داشته باشند، دو سال فرصت دارند دروس را تطبیق دهند، در سال قبل نیز بخش‌نامه‌ای آمد تا دانش آموزان بازمانده بدون تطبیق درس را ادامه دهند اما امسال اعلام شد نظام قدیم ملغی شده است و هر دانش‌آموزی برای ادامه تحصیل معادل‌سازی کند.

وی با بیان اینکه مبلغ 300 هزار تومان برای اخذ گواهی‌نامه تحصیلی المثنی در قم تعیین شد که رویکردی بازدارنده است، ابراز کرد: بر اساس مصوبه کشوری و در نظر گرفته کف هزینه در شرایط اقتصادی فعلی، این مبلغ مصوب شد وگرنه در ابلاغیه کشوری تا 700 هزار تومان قابل‌تعیین است.

شیخ‌الاسلام در مورد معادل‌سازی بیان کرد: این فرآیند بسیار  پیچیده  است، دراین‌باره تعیین مبلغ نیز در اختیار شورای دانش‌آموزی استان‌ها قرارگرفته است.

وی عنوان کرد: در دهه هفتاد نظام آموزشی‌ترمی واحدی بود اما در دهه هشتاد به سالی واحدی تغییر کرد و  دانش‌آموزانی که  در طول این سالها موفق به اخذ مدارک نشده‌اند و نیاز به تطبیق دارند از این مصوبه استفاده کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم تصریح کرد: با مدیران متخلف در رعایت سند 2030 در مدارس برخورد می‌شود که البته خوشبختانه تاکنون گزارشی دراین‌باره ارائه نشده است.

وی خاطرنشان کرد: همه مدیران ملزم به رعایت برنامه‌های سند بنیادین تحول هستند، گاهی مباحثی در سطح کشور مطرح می‌شود که باعث نگرانی مردم در مورد سند 2030 است دراین‌باره تمامی برنامه‌ها بر اساس سند تحول بنیادین است و  برای تبیین سند تحول بنیادین تلاش زیادی شده و کارهای پژوهشی متعددی انجام‌گرفته است و برنامه‌های مدارس باید 5 رویکرد داشته باشد و به تفکر ایمان، علم، عمل و اخلاق منجر شود.

شیخ‌الاسلام همچنین درباره افزایش ده‌درصدی ساعات دریافت مبلغین طرح امین و روشنا در مدارس عنوان کرد: مدارس به ازای هر ساعت 12 هزار تومان به مبلغین پرداخت می‌کردند که با این مصوبه به مبلغ 13000 افزایش یافت.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار