رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، شیوع کرونا و طولانی شدن آن سرمایه گذاری در صنعت سینما در استان قم را به چالش کشیده و ضرورت کمک به آن را بیشتر کرده است.
کد خبر: ۹۱۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵ 22 October 2020

به گزارش تابناک قم، محمدکاظم رضوانی با بیان اینکه کرونا ضربه سختی به سینماهای استان وارد کرده است، گفت: فروش بلیت سینمایی در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹۵ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: سینماهای قم در ۶ ماه نخست سال گذشته حدود ۲۰ میلیارد ریال فروش بلیت را تجربه کرده اند که این آمار با شوع کرونا در مدت ۶ ماه نخست امسال به کمتر از یک میلیارد ریال کاهش یافته است.

وی با اشاره به وجود ۶ سینمای فعال و ۱۰ سالن سینمایی در این استان، اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا، سالن های سینمایی از جمله اولین مکان هایی بود که با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت آنها متوقف شد که این روند برای چهار ماه ادامه داشت.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: شیوع کرونا موجب شد تا از ۶ سینمای استان، به یکباره ۳سینمای  تربیت، آیه و کانون به تعطیلی کشیده شده و  فعالیت ۳سینمای آوینه، ونوس و شهر آفتاب به شدت محدود شود.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه کرونا روند رو به رشد و بسیار امید بخش سینما در استان را متوقف و به شدت دچار چالش کرد، ادامه داد: سال ۹۸ رکورد بیش از ۶۰۴ هزار تماشاگر شامل اکران های عمومی ،دانش آموزی ، روستایی ومناطق محروم در قم به ثبت رسید که این موضوع از شکوفایی صنعت سینما در این استان خبر می داد.

رضوانی، ‌ادامه داد: تعطیلی چهار ماهه سینماها پس از جشنواره سی و هشتم فیلم فجر و شناسایی اولین موارد شیوع کرونا در کشور موجب شد تا نه تنها سینما در استان و کشور رکورد جدید برای جذب مخاطب را تجربه نکند بلکه اکران نوروز،عید فطر وحتی تابستان خودرا از دست داد.

ویبا بیان اینکه زنگ خطر سینمایی در استان به صدا درآمده است، افزود: سینما که یک روز توجیه مناسبی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ورود به این عرصه داشت، با شیوع کرونا و تحمیل خسارت های سنگین به این صنعت این توجیه خود را از دست داده است که ضروری است تا با بسته های حمایتی از آنها حمایت بیشتری در سطح کشور شود.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد،  ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار