مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از نظارت دقیق بر روند رعایت پروتکل های بهداشتی در اتوبوس های شهری قم خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳ 20 October 2020

به گزارش تابناک قم، امیر یزدی با بیان این که خطوط اتوبوسرانی قم همزمان با شیوع کرونا برای چند ماه تعطیل شد اظهار کرد: آغاز به کار دوباره این خطوط از خرداد ماه سال جاری از سر گرفته شد و البته مشخص بود با توجه به کاهش استقبال مردم در استفاده از اتوبوس های شهری، شاهد کاهش درآمدها باشیم.

وی افزود: مشکل دیگر در اوایل راه اندازی مجدد خطوط اتوبوسرانی قم این بود که برخی همشهریان و راننده ها بر خلاف شیوه نامه های اعلام شده، اقدام به پرداخت و دریافت کرایه نقدی می کردند که البته این امر با نظارت های بیشتر و توصیه های مُکرّر کمتر شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم اضافه کرد: همشهریان قم به یاد دارند که در مهر ماه سال گذشته، دستگاه های جدید و نو به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اضافه شد که این امر با استقبال مردم همراه بود.

وی ادامه داد: آمار نشان می دهد که ما در بهمن ماه سال قبل به بیش از 30 درصد افزایش درآمد رسیدیم، اما همه گیری کرونا باعث تعطیلی فعالیت ناوگان اتوبوسرانی شده و در ادامه هم کاهش استقبال مردم سبب کاهش درآمدها شد.

یزدی با ابراز امیدواری درباره پایان همه گیری کرونا بیان کرد: ان شاء الله اگر به سمت نابودی این ویروس حرکت کنیم و البته اتوبوس های اورهال و تعمیر شده هم به ناوگان حمل و نقل عمومی قم اضافه شوند، آن گاه می توانیم با افزایش نظم در خطوط، مسافران بیشتری داشته باشیم و بتوانیم فاصله هزینه ای و درآمدی سازمان را به حداقل برسانیم.

وی گفت: آمار فعلی نسبت به خرداد ماه سال جاری نشان از افزایش 50 درصدی درآمدهاست، اما با این حال همچنان مشکلاتی درباره استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین درآمدهای سازمانی وجود دارد و همه نگرانی ها برطرف نشده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار