رئیس‌جمهوری آمریکا در صحبت‌هایی دکتر آنتونی فائوچی را "فاجعه" توصیف کرد و تلاش کرد تا تیم خودش را دوباره از پیروزی خودش مطمئن سازد، با وجود اینکه نظرسنجی‌ها از عقب ماندن او حکایت دارند.
کد خبر: ۹۱۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵ 20 October 2020

                                                   ترامپ دکتر فائوچی را «فاجعه» دانست

به گزارش تابناک سمنان از رویترز، دونالد ترامپ و دکتر فائوچی که عضو کارگروه ویژه مقابله با کروناست، درباره بهترین اقدامات برای مدیریت این پاندمی که جان بیش از ۲۱۹ هزار تن را در ایالات متحده گرفته و جایگاه رئیس‌جمهوری جمهوری‌خواه برای انتخاب دوباره را تضعیف کرده است، اختلاف‌نظر دارند.

فائوچی ۷۹ ساله که در دوران روسای جمهوری دموکرات و جمهوری‌خواه خدمت کرده و یکی از برترین محققان ایالات متحده است، تاکید دارد که تداوم کووید-۱۹ باید جدی گرفته شود. ترامپ اما معتقد است قسمت بد ماجرا گذشته است.

دونالد ترامپ در کنفرانس ویدیویی خود که به خبرنگاران هم اجازه حضور داده شد، گفت: فائوچی یک فاجعه است. اگر به حرف او گوش می‌کردم، ما ۵۰۰ هزار مرگ و میر داشتیم.

فائوچی که رییس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در آمریکاست، آشکارا بابت استفاده گزینشی از صحبت‌هایش در یک تبلیغ انتخاباتی کمپین ترامپ انتقاد کرده است. او همچنین در مصاحبه با سی‌بی‌اس گفت از اینکه خود ترامپ هم به کرونا مبتلا شد، تعجبی نکرده است.

دونالد ترامپ هم دوشنبه گفت، فائوچی در مصاحبه‌هایش او را بمباران کرد اما اگر خودش او را اخراج می‌کرد، بمب بزرگتری می‌شد!

دفتر فائوچی به این اظهارات ترامپ پاسخی نداده است.

ترامپ می‌گوید مردم آمریکا از محدودیت‌های مرتبط با این پاندمی خسته شده‌اند. او گفت: مردم می‌گویند "هر چه می‌خواهد بشود. ما را رها کنید." آنها از این مساله خسته شده‌اند. مردم از شنیدن صحبت‌های فائوچی و تمام این احمق‌ها خسته‌ شده‌اند. فائوچی مرد خوبی است. او ۵۰۰ سال است که اینجاست!

هدف کنفرانس ویدیویی ترامپ، ترغیب کارکنان کمپین انتخاباتی خودش در بحبوحه گزارش‌هایی است که نشان می‌دهد کمپین او در هرج و مرج به سر می‌برد. ۱۵ روز مانده به روز انتخابات، جو بایدن دموکرات در نظرسنجی‌های ملی و بسیاری از ایالات مهم که ممکن است سرنوشت انتخابات را رقم بزنند، جلوتر است.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گزارش‌های خبری مبنی بر درگیری داخلی را هم "مزخرف" خواند و گفت احساس می‌کند که اکنون نسبت به چهار سال پیش در موقعیت بهتری است. او تاکید کرد: بهترین احساس را دارم.

مدیر کارزار انتخاباتی جو بایدن هم اول هفته گفت که آمار نظرسنجی‌های ملی گمراه‌کننده هستند چون ایالت‌هایی که حتما باید در آنها پیروز شد، درصدهای بسیار نزدیکی دارند.

دکتر فائوچی هم در مصاحبه‌ای رادیویی به انتقادهای ترامپ پاسخ داد و آنها را "موجب حواس‌پرتی" دانست.

او گفت: ترجیح می‌دهم درباره آن اظهارنظری نکنم و به کاری بپردازم که برای انجام آن تلاش داریم و کاری که ما تلاش داریم انجام دهیم حفاظت از سلامت و رفاه و ایمینی مردم آمریکا و در نهایت جهان است. در مواردی شاهد افزایش هستیم؛ بالاتر از آنچه در گذشته بوده است. بسیاری از ایالاتی که وضعیت مطلوبی داشتند، اکنون تلفات بالایی را نشان می‌دهند؛ این همان چیزی است که باید روی آن تمرکز کنیم.

دکتر فائوچی همچنین گفت نمی‌خواهد ذهنیت "من علیه رئیس‌جمهوری" را ایجاد کند و آن را غیرسازنده خواند. او همچنین در بخشی از صحبت‌هایش به جمله‌ای در فیلم پدرخوانده اشاره کرد و گفت: کنترل این ویروس تنها چیزی است که برایم اهمیت دارد. مابقی چیزها مثل چیزی است که در پدرخوانده می‌گفت که "تا جایی که به من مرتبط است، هیچ چیز شخصی‌ای وجود ندارد، کاملا کاری." من فقط می‌خواهم کارم را انجام دهم و از مردم این کشور مراقبت کنم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار