معاون آموزش ‌و پرورش استان قم گفت: با توجه به بارگذاری محتوای آموزشی دوره‌های پیش‌دبستانی، نوآموزان قمی نیز در سامانه شاد تحت آموزش‌های مجازی قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۹۱۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳ 19 October 2020

به گزارش تابناک قم، مریم سادات پناهنده با اشاره به تعیین تکلیف ثبت‌نام مراکز پیش‌دبستانی اظهار داشت: با توجه به سند تحول بنیادین، بحث پیش‌دبستانی یک دوره آموزش رسمی برای کودکان 5 ساله است، با این وجود این دوره به لحاظ قانونی غیراجباری بوده و ما نمی‌توانیم به خانواده‌ها الزامی در این زمینه داشته باشیم اما گذراندن دوره پیش‌دبستانی به لحاظ آموزشی بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش ‌و پرورش استان قم شرایط حاکم بر کشور را عامل تغییر و دگرگونی اکثر مشاغل به‌ویژه بحث آموزش دانست و تصریح کرد: ازآنجایی‌که مخاطبین این حوزه نسبت به سایر دستگاه‌ها از فراوانی بیشتری برخوردارند و درواقع بیش از 50 درصد افراد جامعه در ارتباط مستقیم با این حوزه هستند هر تغییری در آن طبیعتاً برد خبری بیشتری خواهد داشت.

وی با بیان لزوم و اهمیت آموزش حضوری به‌ویژه در دوره پیش‌دبستانی عنوان کرد: آنچه در دوره پیش‌دبستانی مسلم است آموزش حضوری و ارتباط نزدیک نوآموز با مربی خویش است چراکه در این دوره کسب مهارت‌های اجتماعی و دست ورزی با عنوان مهم‌ترین ابزار دررسیدن به اهداف موردنظر نوآموز نقش بسزایی دارد.

به گفته پناهنده با توجه به شرایط حاکم بر کشور و در ضمن نگرانی‌های والدین درزمینهٔ سلامت فرزندانشان که کاملاً به‌حق است و به دلیل سن و سال کم و نیاز به مراقبت بیشتر در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نوآموزان، پیشنهاد آموزش مجازی مطرح شد که اخیراً از طرف وزارت خانه این برنامه با عنوان طرح ملی آموزش مجازی و رایگان ابلاغ‌شده است.

وی یکی از مهم‌ترین وظایف دوره پیش‌دبستانی را آمادگی نوآموز برای دانش‌آموزی و ورود به پایه اول دانست و اذعان داشت: با توجه به نامعلوم بودن پایان بحران این بیماری و نبود مرجع مشخصی در این زمینه بنابراین رسالت آموزش در این دوره باید به‌صورت مجازی در برنامه‌های تلویزیونی و سامانه شاد صورت بگیرد.

لزوم آموزش برقراری ارتباط صحیح با فضای مجازی

این مسئول آموزشی با اشاره به دغدغه و نگرانی تعداد قابل‌توجهی از والدین کلاس اولی‌ها نسبت به عدم برقراری ارتباط صحیح فرزندشان با فضای مجازی یادآور شد: درواقع نوآموزان ما در دوره پیش از دبستان با فضای مجازی و نحوه دریافت اطلاعات و ارتباط‌گیری بهتر با این نوع آموزش آشنا شده و در منزل و کنار والدین، بدون دغدغه به‌صورت مفید از آموزش مجازی بهره می‌برند.

وی ثبت‌نام در طرح پیش‌دبستانی مجازی را مختص کسانی که در سامانه سناد ثبت نامی نداشته‌اند دانست و گفت: این آموزش‌ها با کمک والدین و سرگروه‌های آموزشی در بستر شاد به‌صورت رایگان ارائه می‌شود که با تشکیل این گروه‌ها نحوه پایش یادگیری توسط خانواده‌ها انجام‌شده و درنهایت گواهی پایان دوره پیش‌دبستانی نیز اعطا خواهد شد.

پناهنده با اعلام زمان ثبت‌نام در مراکز پیش‌دبستانی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام از 19 مهرماه آغاز و تا دو هفته دیگر ادامه دارد والدینی که تاکنون نسبت به ثبت‌نام فرزند خود اقدامی نداشته‌اند با اطمینان خاطر به پایگاه‌های مناطق و نواحی آموزش‌وپرورش با ارائه مدارک موردنیاز مراجعه کنند تا فرزندانشان از دوره آموزش مجازی بهره‌مند شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار