مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام:
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر استان ایلام از آغاز سال تاکنون به ۲۶۲ مصدوم در ۱۴۷ حادثه امداد رسانی کردند.
کد خبر: ۹۱۰۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 19 October 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ علی اصغر علی اکبری اظهار کرد: نیروهای جمعیت هلال احمر استان ایلام در این مدت به ۶۵ مورد حادثه جاده ای، ۴۱ مورد کوهستان، ۱۳ مورد آتش سوزی جنگل ها و مراتع، ۱۱ مورد خدمات حضوری،۵ مورد حادثه غرق شدگی، ۲ مورد خدمات مناسبتی و ۳ مورد حادثه شهری،یک مورد سیل و ابگرفتگی، ۵ مورد صنعتی و کارگاهی و یک مورد زلزله امدادرسانی کرده اند.

علی اکبری ادامه داد: در این حوادث ۲۶۲ نفرمصدوم شدند که ۱۵۲ نفر آن مربوط به حوادث جاده ای است همچنین ۲۶ نفر در حوادث کوهستان، ۴ نفر در حوادث آتش سوزی ، ۶۷ نفر در حوادث شهری، ۴ نفر در حوادث صنعتی و کارگاهی ،یک نفر در حوادث غرق شدگی و ۱۱ نفر در خدمات حضوری دچار مصدومیت شده بودند.

وی با بیان اینکه در این حوادث، ۹۳ نفر از طریق بالگرد و آمبولانس های این جمعیت به مراکز درمانی منتقل و ۷ نفر هم به صورت سرپایی توسط عوامل این جمعیت مداوا شدند، گفت: در فعالیت های امدادی از آغاز سال تا امروز ۲۳ مهر ماه ۱۸۸ تیم عملیاتی این جمعیت در قالب ۶۶۱ نفر نیروی عملیاتی به حوادث مختلف در سطح استان اعزام شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام خاطر نشان کرد: ندای امداد ۱۱۲ هلال احمر به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هموطنان است و نیروهای جمعیت هلال احمر استان ایلام در حوادث مختلف آماده امدادرسانی به هموطنان هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام با بیان اینکه امسال ۳۴۶ بسته بهداشتی و سه هزار و ۵۲۰ بسته معیشتی بین نیازمندان استان توزیع شده است، تصریح کرد: در اجرای طرح نذر سلامت نیز در طول ماه های محرم و صفر با مشارکت داوطلبان جوان این جمعیت ۲۰ هزار ماسک در بین عزاداران در هیاتهای مذهبی توزیع شده است.

علی اکبری ادامه داد: با توجه به محدودیت های کرونا کانون دانشجویی آموزشکده فنی پسران ایلام با مشارکت کانون های دانشجویی دانشگاه ایلام ، پیام نور و مجمع جوانان استان ایلام تعداد ۷ دوره وبینار آموزشی در فضای مجازی با حضور ۲ هزار و ۶۷ نفر از اعضای جوانان سراسر کشور برگزار شد.

وی در باره گسترش و فعال کردن خانه های هلال اشاره کرد و افزود: در گذشته ۲۷ خانه هلال روستایی درسطح استان فعالیت داشت که امسال و همزمان با هفته دولت ۱۸ خانه هلال جدید در مناطق روستایی استان، افتتاح شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر در خصوص این خانه های هلال گفت: افراد در خانه های هلال آموزش امداد و کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات را فرا می گیرند تا در زمان حوادث و سوانح تا رسیدن نیروهای هلال احمر به خود، خانواده و مردم روستا کمک کنند.

وی ادامه داد: از آغاز سال ۱۳۹۹ تا کنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان این استان از آموزش های همگانی کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات بهره مند شدند./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار