معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: باید به فضاها و آثار تاریخی استان با رویکرد اقتصادی و فرهنگی نگاه کرد تا بتوان ضمن حفظ این آثار برای اشتغالزایی و رفع آسیب‌های اجتماعی نیز تلاش نمود.
کد خبر: ۹۱۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸ 18 October 2020

منوچهر حبیبی روز یکشنبه در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان، افزود: نظر برخی کارشناسان حوزه میراث این است که یک اثر باید به همان شکل اولیه خود حفظ شود درحالیکه باید این دیدگاه تغییر یابد و ضمن استفاده از یک اثر تاریخی، زمینه کسب درآمد از آن نیز فراهم شود.

وی گفت: نگاه به آثار تاریخی هنوز در میراث فرهنگی با همان رویکرد گذشته است که باید عوض شود و بر نگاه فرهنگی و اقتصادی به منظور حفاظت و صیانت از این آثار و درآمدزایی متمرکز گردد.

معاون استاندار افزود: به عنوان مثال خانه تاریخی بهروزی قزوین ظرف ۲۴ روز به راه افتاد و که همواره مورد استقبال گردشگران بود و در استان ده‌ها مورد نظیر آن می توان راه اندازی کرد.

حبیبی خاطر نشان ساخت: در راه اندازی این نوع مراکز باید از ظرفیت بخش خصوصی هم استفاده کرد ولی نباید با آنها اداری برخورد کنیم که در این صورت به نتیجه نخواهیم رسید.

وی گفت: در حوزه بافت‌های تاریخی قزوین باید برندسازی انجام شود که متاسفانه هنوز آن را جا نینداخته ایم و قزوین را خوب، به جا، کامل و جامع معرفی نکرده‌ایم.

این مسوول افزود: موقعیت جغرافیایی و سوق الجیشی استان در هیچ نقطه کشور وجود ندارد ولی متاسفانه دستگاه‌های مختلف استان در معرفی قزوین کوتاهی کرده اند.

حبیبی با تاکید بیشتر بر فعالیت در حوزه فرهنگی و اجتماعی، افزود:اگر اقدامات این حوزه در جامعه صورت نگیرد آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بسیار زیادی در سطح جامعه تولید می‌شود و مشکلات بسیار زیادی را برای دستگاه‌ها به وجود خواهد آورد.

این مسوول خاطر نشان ساخت: متاسفانه تا به امروز بر روی سنگ، سیمان و آسفالت بیشتر کار کرده ایم تا اینکه به ابعاد اجتماعی و فرهنگی جامعه توجه کرده باشیم.

وی گفت: شرایط فعلی جامعه به نحوی است که در حوزه فرهنگی و اجتماعی باید کارهای موثرتری انجام دهیم که بستر آن هم در جامعه با وجود دین غنی و هویت فرهنگی و تاریخی گذشته فراهم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: در میراث فرهنگی استان، حوزه و بستر منجمد تاریخی و فرهنگی گذشته استان، نیازمند به تحرک و روح دارد و باید به این مجموعه‌های تاریخی استان روح دمیده شود تا زنده شوند.

وی اضافه کرد: همیشه از فقدان مسافر و گردشگر در استان گله مند هستیم که با ظرفیت عظیم تاریخی و فرهنگی استان همخوانی ندارند و باید حلقه های مفقوده این موضوع را بررسی و رفع کرد.

این مسوول با تبریک هفته نیروی انتظامی به پرسنل خدوم و زحمتکش این دستگاه، افزود: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار قرار دارد و با توکل بر خداوند منان، بهره گیری از فرمایش مقام معظم رهبری و درک صحیحی که از شرایط کشور دارد توانسته است با بسیج ظرفیت‌های انسانی در حوزه مادی و معنوی و همچنین ایثارگری‌ها، از امنیت و آرامش مردم به خوبی دفاع کند و با صلابت در مقابل قانون شکنان بایستد.

وی گفت: شاخصه مهم نیروهای مسلح در نظام جمهوری اسلامی، امنیت است و همه مردم اقرار و اذعان دارند که امنیت جمهوری اسلامی ایران چه در مرزها و چه در داخل کشور در اوج خود قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار