استاندار قزوین توسعه و پیشرفت هر کشوری را مرهون امنیت داخلی و مرزی آن دانست و گفت: امنیت داخلی کشور توسط پلیس و نیروی انتظامی و امنیت مرزها نیز توسط نیروهای نظامی، یعنی ارتش و سپاه تامین می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ 18 October 2020

هدایت‌الله جمالی‌پور روز یکشنبه در نخستین روز از آغاز هفته نیروی انتظامی و در جمع فرماندهان نظامی و دستگاه‌های اجرایی استان خاطرنشان کرد: حضور مقتدرانه نیروهای نظامی ما در مرزهای آبی و خاکی کشور همیشه بازدارنده بوده و دشمن را نیز در ترسیم نقشه و ترفندهای شوم خود ناامید کرده است.

وی با بیان اینکه در داخل نیز پلیس به عنوان نقش پشتیبان داخلی همیشه اعتماد را به مردم می‌دهد، ادامه داد: هر قدر پلیس مقتدرتر در عرصه و صحنه‌ها حضور پیدا کند مردم نیز با اطمینان، اعتقاد و امنیت بیشتر در جامعه حاضر شده و سلایق و داشته‌های خود را بهتر به منصه ظهور می‌رسانند.

به گفته وی، امنیت داخلی کشور بدون شک باعث توسعه، پیشرفت، عمران، آبادانی و رفاه عمومی جامعه می‌شود و برای انجام این مساله نیز باید پلیس مقتدری را در جامعه شاهد باشیم.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه الحمدالله در قزوین با همه کمبودهایی که استان و پلیس با آن روبرو است، نیروی انتظامی توانسته با برقراری ارتباطی سازنده با اعضای شورای تامین، دستگاه‌های ذیربط و دستگاه قضا از همه ظرفیت‌های درونی برای ایجاد امنیت در سطح استان بهره‌مند شود که نتیجه آن  برقراری آرامش خوبی است که شاهد آن هستیم، اظهار داشت: در برخی از حوادث اخیر کشور که شاهد حرکات و مسایلی بودیم که مشکلاتی را نیز برای کشور بوجود آورد اما در استان به برکت حضور به موقع و انسجام جدی بین اعضای شورای تامین و اقتدار پلیس ما کمترین آسیب را شاهد بودیم.

جمالی‌پور تاکید کرد: اینکه پلیس بتواند مهار کننده بسیاری از رفتارهای پرخاشگرانه در جامعه باشد و ورود و حضور جدی در عرصه‌های مختلف داشته باشد برای ما بسیار حایز اهمیت بوده و برای مردم هم امید بخش است و خوشبختانه چنین موضوعاتی را امروز در پلیس خود مشاهده می‌کنیم تا جایی که به عنوان مثال در ایجاد امنیت پایدار برخورد نیروی انتظامی با اراذل و اوباش، قاچاقچیان مواد مخدر و پاکسازی چهره استان از چنین معضلاتی و در ادامه نیز تعامل سازنده این نیرو با دستگاه قضا بیانگر این موضوع است.

استاندار قزوین با بیان اینکه ما باور داریم هر قدر پلیس ما مقتدر و باصلابت باشد آثار آن به سرعت در جامعه نمایان شده و در نهایت به پیشرفت و توسعه جامعه منجر می شود و مردم نیز به آینده امیدوارتر خواهند شد، افزود: دشمنان ما امروز به دنبال توطئه هستند و همه ظرفیت‌های خود را بسیج کرده و در کنار مرزهای ما مستقر شده و همه سرمایه‌هایشان را نیز در این مناطق مستقر کرده و آماده هستند از هر فرصتی برای آسیب رساندن به جمهوری اسلامی استفاده کنند.

وی ادامه داد: دشمن آماده ایجاد بلوا و آشوب در کشور ما است تا بتواند با ایجاد اختلاف، تفرقه افکنی و ناامنی به مقاصد شوم خود برسد و در این راه از هر ابزاری از جمله تفرقه بین مسوولان و ایجاد تضاد بین مذاهب و قومیت ها نیز استفاده می کند.

وی با یادآوری اینکه جنگی که امروز دشمن به راه انداخته بسیار سخت‌تر از جنگ تحمیلی است، خاطرنشان کرد: در جنگ نظامی هدف، یعنی دشمن و سلاح های به کار گرفته شده مشخص است تا جایی که بتوانیم با سبک و روش جنگی و مدیریت در آن به پیروزی دست پیدا کنیم اما در جنگ کنونی که بسیار نیز پیچیده است، دشمنان ما از همه ابزارهای اقتصادی، فرهنگی، مذهبی و قومیتی برای پیروزی خود استفاده می‌کنند و خطرناک‌تر از همه اینها ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسوولان حکومت است.

جمالی پور اضافه کرد: مردم اگر کم صدایی را از مسوولان خود امروز بشنوند و وقتی فضای غبارآلود را در جامعه ببینند سکوت خواهند کرد، همانگونه که مقام معظم رهبری در سال ۸۸ فرمودند "وقتی فضا غبارآلود می‌شود حق و باطل قابل تشخیص نخواهد بود".

استاندار قزوین تصریح کرد: امروز باید شرایط دیگری را رقم بزنیم و با ایجاد اعتماد سازی بتوانیم از نفسانیات خود بگذریم چرا که آنانی که از نفسانیات خود گذشتند و در پیشگاه الهی حاضر شدند برای امنیت و پایداری این مملکت جان خود را فدا کردند و به واقع آنان راه درست را تشخیص داده بودند.

وی با بیان اینکه امروز شرایط ما لحظه به لحظه سخت‌تر از گذشته شده، گفت: ما با کشور عراق برادریم و بیشترین خدمت را جمهوری اسلامی به این کشور کرد و همه آنانی که در راس قدرت آن قرار دارند در واقع مدیون ما هستند ولی ببینیند که با برنامه ریزی دشمنان ما، آنان برای پس دادن طلب ما چگونه رفتار می‌کنند.

استاندار قزوین، دشمن شناسی را مساله بسیار مهمی دانست و افزود: ما باید در ابتدا ضعف‌های خود را بشناسیم تا جایی که وقتی دشمن همه چیز خود را برعلیه ما بسیج کرده ما نیز باید از خیلی مسایل و برای جلوگیری از هرگونه اختلاف و تفرقه بگذریم و این یک اصل اساسی و مهم به شمار می رود.

به گفته استاندار قزوین، بلایی که امروز کشور ما را تهدید می‌کند، تجزیه کشور است و برای مقابله با این مساله تنها در سایه وحدت و انسجام می توانیم تمام نقشه های شوم دشمنان خود را خنثی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار