رییس سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: توزیع کود بین کشاورزان استان امسال به علت شیوع کرونا به شیوه لیستی انجام می گیرد.
کد خبر: ۹۰۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴ 18 October 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمدعلی اقدسی  اظهار داشت: امسال به دلیل شیوع کرونا و با هدف جلوگیری از تجمع کشاورزان در مراکز عرضه کود شیمیایی، روند توزیع به لیستی تغییر کرده است.

وی افزود: در گذشته توزیع کود بین کشاورزان به صورت حواله ای بود اما امسال مراکز عرضه کود را بر اساس اسامی از پیش ثبت شده کشاورزان به آنها تحویل می دهند.

اقدسی یادآور شد: در صدد هستیم تا علاوه بر کودهای شیمیایی، توزیع بذور و نهاده های دامی مورد نیاز کشاورزان نیز به صورت لیستی صورت بپذیرد.

وی اضافه کرد: در صورت موافقت بین کشاورز و مراکز عرضه، بهره بردار با پرداخت مبلغ معینی بذر یا نهاده را در منزل تحویل می گیرد تا از حضور و تجمع کشاروزان در مراکز عرضه جلوگیری شود.

وی گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت نقاط مختلف استان، پروتکل های ویژه کرونا به کشاورزان ابلاغ شده است تا باتوجه به شروع فصل برداشت محصولات جالیزی چون خیار و برنج که به صورت دسته جمعی و گروهی انجام می گیرد، شیوه نامه های ابلاغی را رعایت کنند.

وی از همه کشاورزان خواست: در هنگام برداشت محصول و زمان استراحت فاصله اجتماعی را رعایت کنند و از خوردن و آشامیدن در ظروف مشترک خودداری کنند و نیز افراد با علائم بیماری کرونا یا سرماخوردگی از حضور در مزارع اجتناب ورزند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار