معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: کار احداث سه طرح بزرگ آبی در استان قزوین شامل ۲ سد و یک پروژه آبرسانی تا پایان کار دولت دوازدهم به مرحله تکمیل و بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۰۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶ 18 October 2020

علی فرخزاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح های عمرانی حوزه آب شامل سدهای نهب و بالاخانلو به ترتیب در شهرستان های تاکستان و بوئین زهرا و طرح آبرسانی از سد طالقان به آبیک هستند.

این مسوول گفت: سد نهب با حجم ذخیره سازی ۱۲۰ متر مکعب آب در تاکستان دارای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با وجود مشکلات و موانع مالی پیش روی دولت و تحریم های ظالمانه، کار احداث و تکمیل آن طی سال های اخیر با روند خوبی انجام شده است.

وی اضافه کرد: این سد می تواند در آبیاری ۳۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه مورد استفاده قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین همچنین اظهار داشت: سد بالاخانلو در شهرستان بوئین زهرا نیز که کار احداث آن از سال ۹۲ شروع شده هم اکنون دارای حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، سالانه قادر به ذخیره سازی ۴۰ میلیون متر مکعب آب خواهد بود.

این مسوول در ادامه با اشاره به اینکه آبرسانی از سد طالقان به شهرها و روستاهای استان قزوین یک طرح بزرگ و از مطالبات دیرین مردم استان بود که در دولت تدبیر و امید محقق شد،افزود: فاز نخست این طرح شامل آبرسانی از سد طالقان به آبیک است که تا پایان کار دولت تکمیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آبرسانی از سد طالقان از طریق لوله گذاری به ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا در استان قزوین از بزرگترین طرح های آبی کشور به شمار می رود که در دولت یازدهم و دوازدهم کلید خورده و از مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان در سال ۹۵ است.

فرخزاد با بیان اینکه این طرح دارای ۱۲۰ کیلومتر خط انتقال اصلی است، اظهار داشت: اجرای این طرح آب شرب با کیفیت و پایدار حدود ۸۰ درصد جمعیت استان قزوین را تامین می کند و از مصرف آب های سفره های زیرزمینی در استان می کاهد.

     
  •  
  •  
  •  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار