مدیرکل استاندارد ایلام،گفت: از مهر سال گذشته تا کنون ۶۹ فقره بازرسی در شرایط و محدودیت‌های کرونایی، توسط استاندارد ایلام از تجهیزات بازی در سطح استان انجام شده و ۱۴ وسیله بازی غیر استاندارد کودکان پلمب و توقیف شده است.
کد خبر: ۹۰۹۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 18 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛مهناز همتی گفت: شهربازی‌های استان، در طول سال و بر اساس برنامه زمان‌ بندی مشخص توسط شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد، مورد بازرسی فنی و ایمنی قرار می‌گیرند.

وی افزود: استاندارد برخی از تجهیزات تفریحی بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، مشمول استاندارد اجباری بوده؛ فعالیت تجهیزات تفریحی اعم از تجهیزات شهربازی، زمین بازی، سازه‌های بادی، آبی و... بدون تاییدیه از سازمان ملی استاندارد ممنوع و مشمول مقررات استاندارد اجباری است.

مدیرکل استاندارد ایلام، گفت: از مهر سال گذشته تا کنون، ۶۹ فقره بازرسی در شرایط و محدودیت‌های کرونایی، توسط استاندارد ایلام از تجهیزات بازی در سطح استان انجام شد، در این راستا ۳۴ فقره گواهی تأییدیه زمین‌های بازی صادر شد.

همتی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی ۱۴ وسیله بازی غیر استاندارد کودکان پلمب و توقیف شده است.

وی بیان داشت: از ابتدای مهرماه سال گذشته تاکنون ۸۷ مورد تذکر و اخطار به واحدهای تولیدی در استان به دلیل نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد، تولید و فروش محصولات فاقد کیفیت و فاقد استاندارد و عدول از ضوابط استاندارد، ارائه شده و ۵۹ واحد تولیدی و صنفی متخلف نیز به دلیل ممانعت از ورود کارشناسان به واحد تولیدی به مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

همتی با تاکید بر اینکه اداره کل استاندارد استان ایلام به منظور دفاع از حقوق شهروندان و حفظ سلامت، ایمنی و بهداشت جامعه، مکلف به نظارت بر فرآورده‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری است، افزود: این اقدام مطابق ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد صورت گرفته و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

مدیرکل استاندارد ایلام، گفت: مردم استان هنگام استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات بازی مستقر در شهر بازی‌ها از وجود گواهی بازرسی استاندارد اطمینان حاصل کرده و بدون مشاهده گواهی‌های بازرسی استاندارد، از استفاده از این تجهیزات خودداری کرده و موارد را به سامانه شکایات ۵۰٠۰۱۱۵۱۷ پیامک و یا به اداره کل استاندارد استان ایلام اطلاع رسانی کنند./ع

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار